Mechanik - Umiejętności

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Mechanik - Umiejętności

Pisanie by Admin on Sro Sty 06, 2016 9:03 pm

Każdy szanujący się mechanik posiadać musi odpowiednie umiejętności, dzięki którym będzie pomocny społeczności. Daje to duże pole do popisu wyobraźni gracza. Oto lista umiejętności, jaki zdobyć może osoba chcąca szkolić się w fachu mechanika, technologa czy naukowca. Niektóre z nich są bardzo ciekawe, a co więcej, umożliwiają chorą zabawę w boga... ekhm.
Wybierając którąkolwiek z ras mamy możliwość gry mechanikiem (wtedy w statystyki wlicza również doświadczenie, ale nie jest ono brane pod uwagę przy liczeniu PL). Nie jest to technika czy umiejętność, tylko umiejętność pasywna.

Gracze mają trzy możliwości rozgrywki:
1. Wojownik - w tym przypadku statystykę "doświadczenia" traktujemy tak, jakby jej tam nie było,

2. Mechanik - w tym przypadku najbardziej optymalną opcją, jest punktowanie statystyki "doświadczenia", zostawiając pozostałe statystyki w spokoju (jednak na start trzeba rozdać w nie kilka punków, nawet po 1, ponieważ postać musi mieć określone HP i KI), w ciągu całej gry, gracz może rozdać maksymalnie 15 punktów w siłę, 15 w szybkość, 15 w wytrzymałość i 15 w energię, mechanikowi nie wolno rozdać więcej, gdyż z założenia nie jest on kimś z predyspozycjami do walki,

3. Mechanik - Wojownik - rozdajemy punkty wedle uznania w każdą statystykę (w doświadczenie też, obowiązkowo (minimum 10 na start), siłowo postać rozwija się wolniej niż inni wojownicy, ale za to może tworzyć urządzenia przydatne w walce jak i poza nią. "Wolniej niż inni" oznacza, że przynajmniej 50% przyznanych punktów (w zaokrągleniu ku dołowi) musi być rozdane w doświadczenie!
Wybór jeden z tej trzech klas należy umiejscowić w KP.

1. Projektowanie urządzeń:
Rozrysowywanie na kartce jak dane urządzenie ma wyglądać, jakie ma mieć działanie oraz z czego jest zbudowane – słowem, cała istota urządzenia na papierze.
- Gracz może stworzyć plan budowy różnych przedmiotów (wymyślonych przez siebie, np, nie toster, ale jeśli toster strzela gwoździami we wrogów to już tak).
- Może też poznać budowę istniejących już urządzeń poprzez rozłożenie na cześci pierwsze.
Wymagania: 35 punktów doświadczenia.

2. Konstrukcja urządzeń:
Każdy wprawny mechanik musi dobrze posługiwać się śrubokrętem i stworzyć coś z niczego, oczywiście posługując się planem i swoją wiedzą, gdzie co i do czego podłączyć.
- Mając tą umiejętność gracz może stworzyć sobie coś samemu, bazując na wcześniej zrobionym planie albo swojej wiedzy.
- Każde urządzenie wymaga wcześniej zrobionego ku temu projektu (w poście musi być o tym choć wzmianka).
- Jeśli tworzymy coś bez planu, spontanicznie, efekt nie zawsze może być taki jaki chcemy. (Mg bywają złośliwi, także warto o tym pamiętać)
- Przedmioty codziennego użytku i mniejsze, typu latarka, grzałka, części do miotacza czy do naprawy auta można zakupić normalnie. Dopiero ważniejsze, typu silniki, kwasy, etc, zdobywa się pod kierunkiem MG.
Wymagania: Projektowanie urządzeń, 55 punktów doświadczenia.

3. Projektowanie chipów:
Planowanie tworzenia procesorów z zawartymi nań bajtami danych, usprawniających broń, różne urządzenia a także same androidy.
- Babranie się w komputronice, czyli w zapisywanie określonych danych, algorytmów oraz procesów na odpowiednio małym chipie.
- Można nauczyć się tego badając zwykły chip komputerowy, albo element jakiejś większej maszyny (zależy od MG).
Wymagania: 75 punktów doświadczenia.

4. Konstrukcja chipów:
Tworzenie chipów, zapisywanie na nich określonych informacji.
- Umożliwia tworzenie chipów z tym, co gracz chciał na nich zawrzeć - oraz podłączanie do elektronicznych urządzeń, czy komputerów.
- Chipy mogą, albo zmienić algorytm urządzenia, np (wyłączyć kamery, zapętlić je), albo być nośnikami danych, dodać dodatkową opcję do broni, etc. (zależy od wyobraźni gracza i nadzoru MG).
Wymagania: Projektowanie chipów, 95 punktów doświadczenia.

5. Konstrukcja akumulatorów:
Tworzenie akumulatorów, urządzeń pobierających i magazynujących w sobie określony poziom energii.
- By stworzyć akumulator potrzeba odpowiednich zdolności i materiałów. Materiały zdobywa się pod okiem MG i można stworzyć trzy rodzaje akumulatorów:
- Zwykły - podłączony do urządzenia, broni daje jej 10% więcej mocy przez pięć postów. (Dwa posty na stworzenie, odstęp między nimi 18h.)
- Mocny - podłączony do urządzenia, broni daje jej 30% więcej mocy przez trzy posty. (Dwa posty na stworzenie, odstęp między nimi 36h.)
- Kompresujący - podłączony do androida/cyborga, daje mu boost do 10% więcej do statystyk na dwa posty. (Dwa posty na stworzenie, odstęp między nimi 50h.)
- Po zużyciu akumulator można ponownie ładować, co zajmuje połowę czasu jego stworzenia. Każdy akumulator przetrwa trzy użycia, potem się niszczy.
Wymagania: Projektowanie i Konstrukcja urządzeń, 115 punktów doświadczenia.

6. Robotyka i Ai:
Zgłębianie wiedzy o tworzeniu robotów, droidów, mechanizmów sterowanych za pomocą komputerów a także o tym jak stworzyć sztuczną inteligencje.
- Poznawanie tajników budowy komputerów i robotów, wszystkiego co podłącza się pod zdalne sterowanie albo program, czy też sztuczną inteligencję.
- Pozwala na hakowanie najróżniejszych programów, urządzeń wymagających dostępu, przeprogramowywanie kompletnie cudzego komputera, broi, urządzenia.
- Daje możliwość stworzenia A.I., sztucznej inteligencji.
Wymagania: Projektowanie i Konstrukcja urządzeń, 135 punktów doświadczenia.

7. Inżynieria robotyki:
Budowanie robotów oraz wszystkiego z nimi związanego.
- Tworzenie robotów, małych, dużych, gotujących, sprzątających, z wbudowaną drobną bronią czy też nie. Można zaprogramować w nich określony algorytm, który każe spełniać odpowiednie zadania.
- Można wprowadzić program A.I. do robota, czy też dowolnego innego urządzenia (o ile się do tego nadaje - np, toster raczej odpada).
Wymagania: Projektowanie i Konstrukcja urządzeń, Robotyka i Ai, 165 punktów doświadczenia.

8. Badanie ciał niebieskich:
Czyli astronomia, uczenie się wszystkiego o tym, jak znaleźć drogę wśród gwiazd, jak wyglądają rodzaje gwiazd i czego się w kosmosie spodziewać.
- Pozwala rozróżnić rodzaje gwiazd, planet, poznać jak trzeba lecieć by nie wpaść w pasmo asteroidów ani nie wpaść na inne ciało niebieskie.
- Daje możliwość kreślenie na mapie całej drogi od jednej planety do drugiej i wprowadzanie trasy do komputera albo oprogramowania sterującego.
Wymagania: 195 punktów doświadczenia.

9. Konstrukcja statków:
Tworzenie statków kosmicznych, pomieszczeń z regulowaną grawitacją a także statków powietrznych, skafandrów etc.
- Budowa statków kosmicznych, jednoosobowych kapsuł albo większych pojazdów (materiały pomaga znaleźć MG, on również określa na jakiego rodzaju pojazd ich starczy oraz ile zajmie budowa).
- Tworzenie pomieszczeń grawitacyjnych zajmuje 35h, (MG określa ilość materiałów). Pozwala na treningi przy silniejszym albo słabszym przyciąganiu - także na test robotów albo urządzeń w różnych warunkach.
Wymagania: Projektowanie i Konstrukcja urządzeń, Badanie ciał niebieskich (Można bez tego, ale wtedy istnieje ogromna szansa, że zamiast na Namek trafi się na Vegetą, albo gdzie MG będzie miał kaprys), 225 punktów doświadczenia.

10. Genetyka:
Studiowanie wiedzy o komórkach, genotypach i wszystkim co potrzebne do zrozumienia dlaczego małpa jest małpą a banan bananem.
- Daje możliwość badania genetyki, pod względem chorób, drobnych mutacji czy tak trywialnych rzeczy jak ustalanie ojcostwa.
- Możliwość stworzenia szczegółowego czyjegoś genotypu z uwzględnieniem pochodzenia, rasy, słabości i zalet organizmu, itp. etc.
- Pozwala na budowę komory regeneracyjnej, która dopasowuje się do leczonego osobnika, przyśpieszając proces wracania do zdrowia do maksimum (35h na budowę, w przeciągu 20h ranny ma pełne zdrowie oraz zasoby Ki).
Wymagania: 245 punktów doświadczenia.

11. Inżynieria biogenetyczna:
Babranie się z genami i tworzenie zupełnie nowych stworzeń i gatunków lub klonowanie starych, możliwe nieco podrasowanych.
- Trochę przypomina to zabawę w Boga... Łączenie różnych genów i hodowanie nowych stworzeń, poczynając od jednokomórkowców kończąc na istotach humanidalnych.
- Stworzenie, przemienienie czy podrasowanie istoty już żyjącej zajmuje 30h, może dać +10/30 punktów do statystyk (zależy od MG i tego, czy mechanik się zgodzi... Ani nie oszuka tego, kto poddaje się badaniu).
- Wyhodowanie od podstaw nowego stworzenia wymaga około 40h, wymagana zgoda MG.
- Jeśli ktoś jest na tyle szalony by stworzyć klona, potrzebuje DNA klonowanej osoby, zgody MG/Admina oraz około 50h na cały proces.
- Gdy klon zostanie podrasowany genotypem innej osoby, stworzenia albo zrekombinowany całkowicie, tworząc kompletnie nowy humanidalny organizm, wymaga to nadzoru MG, zgody Admina, 60h oraz bogatego opisu całego procesu tworzenia(2-3 posty).
Wymagania: Genetyka, 265 punktów doświadczenia.

12. Robotyka bojowa:
Tworzenie broni wojskowej, czyli robotów przystosowanych do walki, wszelkich ciężkich dział i laserów oraz tworzenie zbroi w jakiej mechanik może walczyć na równi z wojownikami.
- Broń wojskowa - czyli nie żadne pistolety czy karabiny, tylko broń ciężka, bomby, miotacze rakiet, czołgi, samoloty, etc. (Około 40h na stworzenie każdego, materiały ustala MG, a także dmg jaki ta broń zadaje).
- Tworzy się roboty bojowe, potrafiące nie tylko miotać laserami, ale też znające sztuki walki, samoobrone, oraz nie zawsze honorowe zagrywki. Tworzy to z nich godnych przeciwników, nawet dla wojowników z dużym doświadczeniem. (50h na budowę, materiały od MG)
- Mechanik może stworzyć zbroję, którą może przywdziać, a ta daj mu większą siłę, szybkość oraz wytrzymałość. Oczywiście nie potrafi posługiwać się Ki, ale czy wiązka laserowa albo pociski energetyczne nie mają podobnej mocy co niektóre techniki wojowników? (60h, zgoda MG i jego nadzór - materiały, etc.)
Wymagania: Projektowanie i Konstrukcja urządzeń, Robotyka i Ai, Inżynieria robotyki, 285 punktów doświadczenia.

13. Biotechnologia:
Nauka łącząca genetykę z technologią, czyli o tym jak współpracować ze sobą może technologia z żywym ciałem, lub jak stworzyć syntetyczny organizm.
- Zabawa polegająca na łączeniu żywego z tworzywem sztucznym, czyli nauka o wspomagania organizmów nanobotami. Można usprawnić żywy organizm o jakieś 10% (Wytrzymałość) poddając go zabiegowi, który wspomaga jego wydolność. (Zgoda MG)
- Pozwala na stworzenie urządzeń kompatybilnych z żywym organizmem, na ich wzór, np, sztucznych komór serca, oraz innych systemów.
- Można stworzyć syntetyczny organizm, zachowujący się jak żywy, lecz w całości zbudowany z syntetycznych, sztucznych materiałów (Nie bardziej skomplikowany od kręgowca, zgoda MG, 50h).
Wymagania: Projektowanie i Konstrukcja urządzeń, Robotyka i Ai, Inżynieria robotyki, Genetyka, Inżynieria biogenetyczna, 305 punktów doświadczenia.

14. Inżynieria biotechnologiczna:
Budowanie cyborgów od podstaw, bądź na ludzkiej bazie, wszczepianie mechanicznych części do żywych organizmów.
- Tworzenie robotów o ludzkim wyglądzie, których układy scalone oraz wszelakie procesy mechaniczne są wzorowane na żywych organizmach, sterowane przez AI. (Zgoda Admina,, materiały od MG, 50h na stworzenie).
- Możliwość stworzenia cyborgów, usprawniając całe ciało, bądź jego fragment poprzez wymianę organicznych części na nieorganiczne, np, wzmocnienie mięśni ulepszonymi ścięgnami albo wszczepienie w oczy sensorów podczerwieni. (Taki zabieg to zmiana rasy na cyborga - wymaga zgody Administracji, 60h na przemianę).
- Usprawnienie już istniejących androidów i cyborgów poprzez modyfikacje (Zgoda Admina):
- Siła - Co u mówić, podrasowanie całej budowy części sztucznej o x20%.
- Szybkość - Wzmocnienie układu motoryki oraz obciążenia, sprawiając, że gracz staje się szybszy o x20%.
- Wytrzymałość - Usprawnienie wydajności budowy albo podkręcenie wytrzymałości ludzkiej części o x20%.
- Energia - Wbudowanie na dłoniach dwóch otworów, przez które można pobrać energię Ki od przeciwnika - jego Ki max na
Wymagania: Projektowanie i Konstrukcja urządzeń, Robotyka i Ai, Inżynieria robotyki, Genetyka, Inżynieria biogenetyczna, Biotechnologia, 325 punktów doświadczenia.
_____
Prace trwają, więc ostatecznie może wyglądać to nieco inaczej.
avatar

Admin
No.1 Whis' Fanboy

Liczba postów : 316

http://dbanotheruniverse.forumpolish.com

Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach