Co jest zrobione źle, dlaczego tak uważam i jak to naprawić.

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

Co jest zrobione źle, dlaczego tak uważam i jak to naprawić.

Pisanie by Gość on Czw Lut 16, 2017 2:22 am

Walki.


Ki: Jak rozumiem wszyscy zdają już sobie sprawę, że Ki za techniki należy odejmować dopiero po poście MG ponieważ w trakcie akcji może nie dojść nawet do jej użycia? Laptor nie wiedział, więc uznałem, że wypada wspomnieć.

Kolejność: Nie mam pojęcia czy to też tylko Laptor ale nigdzie nie widziałem żadnych ujednoliconych wskazówek prowadzenia walki więc zakładam, że ten błąd jest powszechniejszy.

Bazując na mojej obecnej walce z Ellejem kolejność przedstawia się tak.

- Gracz A
- Gracz B
- MG
- Gracz A
- Gracz B
- MG

..

Gracz B za każdym razem zna plan gracza A. Może zatem każdorazowo kontrować jego poczynania.

Kuma dążył do wałki wręcz na krótkim dystansie. Ellej wyskoczył z kopnięciem. Nie wyszło bo zrobił to źle ale mógł skupić się na utrzymywaniu dystansu lecąc w tył, atakując kopnięciami i całkowicie negując tym moje plany.

Gracz A nie ma szans na odgadnięcie potencjalnych posunięć graca B bez podejrzenia OOC (Korzystania z wiedzy posiadanej przez gracza a nie posiadanej przez postać). Gracz B może spokojnie zakładać co zrobi postać gracza A.

Prawdopodobnie nie trafi (jeżeli gracz A nie spartoli i nie zrobi tego, co gracz B przewidział lol) co stawia go w niekorzystnej sytuacji. Niestety równocześnie gracz A nie może "zgadnąć" co planuje gracz B. Bo już wie. Jeżeli napisze "Na wypadek szturmu w stylu boxerskim" to ewidentnie skorzysta z posta przeciwnika. Chociaż mógłby to przewidzieć znając gracza przeciw któremu walczy. No ale jako B pozbawia się tej możliwości.

Krótko mówiąc ten system stałej kolejności krzywdzi obu graczy. Proponuję system:

- Gracz A
- Gracz B
- MG
- Gracz B
- Gracz A
- MG
- Gracz A
- Gracz B
- MG

Sprawiedliwie i po równo.

Brak ogólnych wskazówek odnośnie walk: Ja wiem, każdy MG ma prawo sędziować po swojemu ale pewne rzeczy są stałe dla wszystkich porządnych systemów walki. Takie jak sprawa z Ki. Takie, które i gracze i MG powinni wiedzieć i rozumieć.

Scoutery


Nie wiem jak wy, ale większość przestaje ogarniać czy ktoś sobie nie dodał jakiegoś punktu tu lub tam przy około 16+ graczach. Nie wiem jak tego pilnujecie ale skoro system działa MG(przydziela) => Gracz(rozdaje) => MG(akceptuje) => Gracz(aktualizuje scouter)

To dlaczego by nie ukrócić tego do:

MG(przydziela) => Gracz(rozdaje) => MG(akceptuje i aktualizuje scouter)? Jeżeli odbierzemy graczom dostęp do zmieniania swoich stat osobiście to nie ma szans na jakieś próby oszustwa. a przy tym system jest krótszy.

Taka tylko sugestia bo jak wspomniałem nie wiem czy i jak pilnujecie tych scouterów.

System obrażeń


Rozumiem, że staty są tajne i ilość obrażeń jakie się otrzymało też ale fajnie by było, żeby dostać chociaż opis jak wpływa na wygląd zewnętrzny. Ponownie nie wiem, czy wszyscy to kaleczą bo Shin w swojej misji pisał otwarcie, że kula zraniła mnie w oko i, że to bolesne zranienie. Na czacie potwierdził też, że krwawię.

Tymczasem jak tam sobie walczę z Ellejem to ani Ellej ani MG mi nie piszą czy nie wiem krzywi się po uderzeniu w brzuch albo czy blast energii go sponiewierał, albo czy krwawi... cokolwiek. Jak spuszczasz komuś tęgi wpierdol to to po nim widać. Po Elleju nic nie widać. Dostałem informację, że "Ellej traci orientację" w walce ale nie wiem, czy jest to po nim widoczne w jakikolwiek sposób. Zakładam, że jest ale jeżeli nie jest to mój ruch polegający na zbliżeniu się i stanięciu nad nim jest kompletnie bez sensu z perspektywy postaci. Niby Ellej mógłby o tym napisać w swoim poście ale nawiązując do tematu kolejności - pisze po mnie więc ja zrobię coś głupiego zanim on mnie uświadomi, że to nie ma sensu. No, chyba że sam sobie policzę ile obrażeń systemowo powinien otrzymać ale gdybym mógł zrobić to bez problemu nie byłoby sensu w ukrywaniu tej ilości przez MG.

Obijam chłopakowi pyszczek całkiem konkretnie a na razie odnoszę wrażenie, że na twarzy nadal ma uśmiech a ubranka jak świeżo wyprasowane.


Jest za bardzo 2 nad ranem. Jutro uzupełnię.



Gość
Gość


Powrót do góry Go down

Re: Co jest zrobione źle, dlaczego tak uważam i jak to naprawić.

Pisanie by Laptor on Czw Lut 16, 2017 9:47 am

Kuma napisał:

Walki.






Ki: Jak rozumiem wszyscy zdają już sobie sprawę, że Ki za techniki należy odejmować dopiero po poście MG ponieważ w trakcie akcji może nie dojść nawet do jej użycia? Laptor nie wiedział, więc uznałem, że wypada wspomnieć.
Wyraźnie napisałem, że się pomyliłem z tą ki xD Doskonale wiem, że dopiero po poście MG się odejmuje. Stwierdzenie "Laptor nie wiedział" jest zwyczajnie bezczelne.

Krótko mówiąc ten system stałej kolejności krzywdzi obu graczy. Proponuję system:

- Gracz A
- Gracz B
- MG
- Gracz B
- Gracz A
- MG
- Gracz A
- Gracz B
- MG

No chyba tak jest nie?
Gracz A: http://dbanotheruniverse.forumpolish.com/t89-kwiecista-laka#2395
Gracz B: http://dbanotheruniverse.forumpolish.com/t89-kwiecista-laka#2398
MG: http://dbanotheruniverse.forumpolish.com/t89-kwiecista-laka#2400

Nie widzę problemu, jaki opisujesz.

Nie wiem jak wy, ale większość przestaje ogarniać czy ktoś sobie nie dodał jakiegoś punktu tu lub tam przy około 16+ graczach. Nie wiem jak tego pilnujecie ale skoro system działa MG(przydziela) => Gracz(rozdaje) => MG(akceptuje) => Gracz(aktualizuje scouter)

To dlaczego by nie ukrócić tego do:

MG(przydziela) => Gracz(rozdaje) => MG(akceptuje i aktualizuje scouter)? Jeżeli odbierzemy graczom dostęp do zmieniania swoich stat osobiście to nie ma szans na jakieś próby oszustwa. a przy tym system jest krótszy.

Taka tylko sugestia bo jak wspomniałem nie wiem czy i jak pilnujecie tych scouterów.
Mam ważniejsze rzeczy do robienia niż odpierdzielanie wszystkiego za was. W administracji mamy spis waszych statystyk, nie chciałbym być w skórze osoby, której staty nie będą zgadzały się z tym co mamy w administracji bo tam są w 100% dobre. Wydaje mi się, że to nie problem by pilnować regeneracji 10% co 2 posty fabularne (nie licząc walki), odejmować ki za to co sami używamy i HP to co admin napiszę Razz

Rozumiem, że staty są tajne i ilość obrażeń jakie się otrzymało też ale fajnie by było, żeby dostać chociaż opis jak wpływa na wygląd zewnętrzny. Ponownie nie wiem, czy wszyscy to kaleczą bo Shin w swojej misji pisał otwarcie, że kula zraniła mnie w oko i, że to bolesne zranienie. Na czacie potwierdził też, że krwawię.

Tymczasem jak tam sobie walczę z Ellejem to ani Ellej ani MG mi nie piszą czy nie wiem krzywi się po uderzeniu w brzuch albo czy blast energii go sponiewierał, albo czy krwawi... cokolwiek. Jak spuszczasz komuś tęgi wpierdol to to po nim widać. Po Elleju nic nie widać. Dostałem informację, że "Ellej traci orientację" w walce ale nie wiem, czy jest to po nim widoczne w jakikolwiek sposób. Zakładam, że jest ale jeżeli nie jest to mój ruch polegający na zbliżeniu się i stanięciu nad nim jest kompletnie bez sensu z perspektywy postaci. Niby Ellej mógłby o tym napisać w swoim poście ale nawiązując do tematu kolejności - pisze po mnie więc ja zrobię coś głupiego zanim on mnie uświadomi, że to nie ma sensu. No, chyba że sam sobie policzę ile obrażeń systemowo powinien otrzymać ale gdybym mógł zrobić to bez problemu nie byłoby sensu w ukrywaniu tej ilości przez MG.

Obijam chłopakowi pyszczek całkiem konkretnie a na razie odnoszę wrażenie, że na twarzy nadal ma uśmiech a ubranka jak świeżo wyprasowane.

xD Macie po 400 PL takie same staty i myślicie, że swoją siłą jesteście w stanie wywołać tak poważne obrażenia hm... 2 ciosami? Bo tyle na razie razy uderzyłeś Elleja, z czego tylko raz w twarz. W DB Goku zadawał jakieś obrażenia ale komu? Zwykłym ludzikom, jakiemuś purpurowemu ninja, który był człowiekiem bez treningu sztuk walk i tak dalej (mówię o Goku z DB początku bo przyjmujemy, że 400PL to właśnie jego poziom). Nie sądzę, by gracze byli w stanie zadać takie obrażenia by krwawić i tak dalej. W przypadku innych, poważniejszych walk opisujemy krwawienia, ból, powikłania, odejmowanie stat przy większym poturbowaniu. U was musiałbyś walnąć jeszcze 2-3 razy w twarz Elleja by zaczął krwawić. Co do samej walki, wydawało mi się, że "poturbowany" "tracąc orientacje na dobre 4 sekundy" "w osłupieniu po ataku" da Ellejowi do myślenia, że nie może sobie od razu wstać i uśmiechnąć się a to, że on to opisuje tak nie inaczej to na to wpływu nie mam. Na chwilę obecną były 2 walki testowe. MG nie opisywał też szczególnie poczucia przeciwników po ciosach, ewentualne rany tylko pisał (których u was na razie nie ma prawa się pojawić) a samo poczucie po ciosach, ból itp gracze jakoś sami opisywali i doskonale wyobrażali sobie co można czuć po danych ciosach itp... Nie wiem czemu nie wszyscy tak potrafią robić.

_________________
Ore ni kateru no wa, ore dake da
______________________________________________________
avatar

Laptor
Mistrz Gry

Liczba postów : 1174

http://www.invincible.oxn.pl

Powrót do góry Go down

Re: Co jest zrobione źle, dlaczego tak uważam i jak to naprawić.

Pisanie by Shin on Czw Lut 16, 2017 1:35 pm

Szczerze, zauważyłem że odkąd tu jesteś ciągle szukasz dziury w całym. To źle, to nie dobrze. Jak księżniczka na ziarnku grochu. Narzekasz na niektóre decyzje MG, piszesz jak to was tu nikt nie lubi i jak to przez to dostajecie mało punktów-Jakbyście się postarali, to nie byłoby tylu problemów. Ale wy się nie staracie, więc jak chcecie dostać jakąś większą ilość punktów? Na czacie narzekałeś na to że Laptor jest MG 3/10, a ja to niby ten dobry. Laptor wraz z Harim zajmują miejsca najlepszych MG na forum. Sam osobiście Laptora darzę wielkim szacunkiem, i gdy tylko czegoś nie jestem pewien zwracam się do niego o radę. Najpierw popraw swoje zachowanie i swój poziom, potem poprawiaj forum. Bo jak na razie tylko się wszystkiego czepiasz.
avatar

Shin

Liczba postów : 397

Powrót do góry Go down

Re: Co jest zrobione źle, dlaczego tak uważam i jak to naprawić.

Pisanie by Honoberuto on Czw Lut 16, 2017 6:35 pm

Co do kolejności:
To naprawdę takie trudne opisać swoje działanie na któreś ze spodziewanych ciosów ze strony przeciwnika? A jak się nie ma pewności czy się dobrze postawiło, to wymyślić jeszcze jedną możliwość i przygotować się na nią. Naprawdę, to nie jest ani męczące ani trudne.

Co do skauterów:
Jeśli wszystko będzie robione według obecnych zasad to nie będzie problemów. A jeśli chodzi o ukrócenie tego procesu to uważam to za zbędne. Jedyne co by nam to dało to dodatkowe obciążanie MG i robienie z nich wołów roboczych.

Co do obrażeń:
Jak będzie trzeba, to MG wszystko opisze. Po co od razu oskarżać Mistrzów Gry o popełnianie błędów? Pamiętaj że na tym forum są to twoi zwierzchnicy i opiekunowie. A żeby szukać błędów w pierwszej kolejności u nich, a nie u siebie, to trzeba być chyba nieco zbyt przekonanym o swojej wartości. Wyobraź sobie że tajniki wielu procesów na tym forum są znane tylko administracji i jeśli coś idzie nie tak - to jest to prawie na pewno twoja wina, bo do grona MG nie wchodzi byle kto.


O to to to, polać mu!~~Shin
avatar

Honoberuto
Time Patrol
Time Patrol

Liczba postów : 444

Powrót do góry Go down

Re: Co jest zrobione źle, dlaczego tak uważam i jak to naprawić.

Pisanie by Gość on Pią Lut 17, 2017 5:30 pm

Shin... Czy szukałem dziury w całym wspominając o tym, że kamehameha 2 nie wymaga jedynki? To, że się ze mną nie zgadzasz nie oznacza, że szukam dziury. Nie kiedy stwierdzam co według mnie nie działa, dlaczego oraz jak można to naprawić. Jeżeli ktoś wysila się z czymś takim to, dlatego że stara się pomóc. Nie wiem czemu w przypadku kamehameha to było oczywiste ale to wyżej nagle stało się obrazą, za którą dostałem opieprz. No ale mniejsza.

17. Destructo Disc [Kienzan]:
Technika zabija. Jeżeli pamięć mnie nie myli to ten dysk odbił się od pancerza na karku friezy? Co byście powiedzieli na jakiś mnożnik? Bardzo wysoki ale jednak możliwy do przetrwania? Np energia x 7?

Na razie nie znalazłem niczego w stylu zasięgu. Przez wzgląd na intuicyjność forum proponował bym jego prostą wersję. Przydzielenie technikom jednego z 3 zasięgów: między planetarnego, międzymiastowego lub turniejowego. Alternatywnie dać jakąś możliwość kontroli zasięgu pomiędzy tymi trzema.

Po co? Żeby móc używać technik na turniejach tak, aby zasięg eksplozji nie niszczył przy okazji całej przecznicy albo pudło nie równało się kilkunastokilometrowej szramie na mapie miasta.


Gość
Gość


Powrót do góry Go down

Re: Co jest zrobione źle, dlaczego tak uważam i jak to naprawić.

Pisanie by Shiro on Pią Lut 17, 2017 5:44 pm

Co do kienzana: stary, jak ci ktoś nim łeb urżnie to choćbyś był nie wiem ile razy silniejszy, zaliczysz zgona. Wyjątkiem był w serii pancerz na karku Cella, ale to tam dragonballowa logika.
W sprawie zasięgu nie wypowiadam się.
avatar

Shiro
Time Patrol
Time Patrol

Liczba postów : 288

http://www.strawpoll.me/12564308

Powrót do góry Go down

Re: Co jest zrobione źle, dlaczego tak uważam i jak to naprawić.

Pisanie by Gość on Czw Lut 23, 2017 10:20 pm

Coś ktoś tam pisał odnośnie tych technik, że się zastanowią na chacie.

Pisałem przed chwilą na chacie ale żebyście nie zapomnieli dam też tutaj:

REGULAMIN napisał:9. Jeśli najpierw odbyliśmy trening a potem chcemy rozpocząć przygodę należy odczekać 24h i tak samo odwrotnie, jeśli zrobiliśmy przygodę należy odczekać 24h by przystąpić do treningu.
10. Walki możemy odbyć nie częściej niż 2 razy w miesiącu z graczem. Z NPC nie ma limitów, jednak te nie są nagradzane.

Punktacja napisał:Misja/Przygoda (przerwa między misjami wynosi 36h):
1-4 punkty w zależności od uznania MG

Misja/Przygoda kilkuosobowa (przerwa między misjami wynosi 36h):
1-4 jednoosobowa
2-5 dwuosobowa
3-6 trzyosobowa

Walka Gracz vs Gracz:
2-5 punkty w zależności od uznania MG

Trening (przerwa między treningami wynosi 24h):
1-4 punkty w zależności od uznania MG

Dopiszcie jak możecie przerwę między walkami bo twierdzicie, że wynosi ona 24h ale nigdzie nie jest o tym napisane.


Gość
Gość


Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach