Stamina

+5
Antical
Haricotto
Aymi
Safari
Ranzoku
9 posters
Go down
Jirri
Jirri
Time Patrol
Liczba postów : 495

Stamina Empty Stamina

Pon Sty 08, 2018 5:47 pm
Jakiś czas temu ktośtam coś wspomniał o tym, że postać powinna słabnąć w walce w wyniku utrarty energii czy utraconych obrażeń. Oto prosta mechanika, którą możnaby to rozwiązać. 

Stamina - tutaj nie tyle kondycja, co ogólny stan postaci. Obejmuje zmęczenie i otrzymane obrażenia zawsze liczymy w procentach. 

Obliczamy z wzoru (hp w procentach + ki w procentach)/2.

80-100% - Brak kary do statystyk. 
60 - 79% - -10%
40 - 59% - -20%
20 - 39% - -30%
10 - 19% - -40%
0(ewentualne cyfry po przecinku) - 9% - -50%

Po co? 
Cóż, dzięki temu pomniejsi, słabsi wojownicy będą w stanie walczyć z tymi silniejszymi, gdy ci ewentualnie będą zmęczony po poprzedniej walce (choć sami z pewnością nie doprowadzą silniejszych przeciwników do takiego stanu). Dzięki temu te wielkie megakoksy będą zmuszeni do tego, by bardziej uważać na utratę zdrowia i energii. 

Czekam na opinie.
avatar
Gość
Gość

Stamina Empty Re: Stamina

Pon Sty 08, 2018 8:43 pm
Ja jestem jak najbardziej na tak, chociaż nie jestem pewny, czy już od 79% powinna być kara Razz większość technik jest zrobiona tak, że są silne, ale koszty są duże, więc ich użycie to często 1-2x.
Jirri
Jirri
Time Patrol
Liczba postów : 495

Stamina Empty Re: Stamina

Pon Sty 08, 2018 9:17 pm
No wiesz, ale zauważ, że jednak powoli stajesz się coraz silniejszy i ten procentowy spadek jest mniejszy, poza tym nawet z ki na 0 możesz mieć HP na 100 i tym sposobem być 50 na staminie (procentowo). No i w końcu to POTĘŻNE techniki, więc chyba powinny trochę męczyć, co nie?
Ranzoku
Ranzoku
Liczba postów : 377

Stamina Empty Re: Stamina

Wto Sty 09, 2018 1:58 pm
Może to głupie pytanie, ale jakby to wyglądało w kwestii androidów?
Safari
Safari
Liczba postów : 44

Stamina Empty Re: Stamina

Wto Sty 09, 2018 8:15 pm
Dobre pytanie Ran  xD
Andro się nie męczą, ale też nie można powiedzieć, że są niezniszczalne.
Hm...Tak se myślę, że to też zależy od modelu. Taki #19 czy #20 musiał się doładowywać mimo wszystko.
Chyba może zdeczka zbaczam z tematu, ale wiadomo o co biega.
Jirri
Jirri
Time Patrol
Liczba postów : 495

Stamina Empty Re: Stamina

Wto Sty 09, 2018 10:38 pm
Wtedy to bym zmienił ten brak utraty energii na brak utraty staminy. Rozwiązałoby to problem spamowania technikami androidów, bo to, co wykonywał Iwaru na sadze z tymi 60 promieniami Accel Shota było kurna śmiechu warte wg mnie.
Aymi
Aymi
Liczba postów : 1103

Stamina Empty Re: Stamina

Sro Sty 10, 2018 12:32 am
Władowanie 60 promieni jednej techniki u androidów to nie spam. To po prostu masowy atak. Równie dobrze można naparzać blastami i na jedno wyjdzie, choć Accel Shot ma większą siłę rażenia.

A co do samego tematu - opcja zmęczenia jak najbardziej okej, choć nie wydaje mi się, żeby widełki były odpowiednie. W przypadku gdy gracz ma na postaci build, w którym ogranicza ilość stat ładowanych w energię, jedna nawet słabsza technika może go znacznie osłabić, mimo że miałby większość pkt władowanych w wytrzymałość np. To trzeba by jeszcze dopracować, ale sam pomysł - jak mówiłam - jak najbardziej do wprowadzenia.
Haricotto
Haricotto
Admin/Time Patrol
Liczba postów : 2233

Stamina Empty Re: Stamina

Sro Sty 10, 2018 4:48 pm
Jestem na nie. Niepotrzebne dodawanie pracy Mistrzom Gry.
Antical
Antical
Kicked over 9000!
Liczba postów : 437

Stamina Empty Re: Stamina

Sro Sty 10, 2018 9:24 pm
Sam pomysł spoko i jestem jak najbardziej za. Jednak zdecydowanie do dopracowania. Dlaczego? Głównie ze względu na to co powiedziała Aymi. Postacie robione typowo pod meele, bardzo szybko traciłyby staminę w przypadku użycia techniki, która, nawet nie musiałaby być specjalnie potężna.
Jirri
Jirri
Time Patrol
Liczba postów : 495

Stamina Empty Re: Stamina

Czw Sty 11, 2018 8:29 pm
Ok, spróbuję spokojnie i z pełnym szacunkiem wyperswadować ci ten argument Hari.

Po pierwsze:
Żaden inny MG nie miał z tym problemu.

Po drugie:
Wzbogacenie mechaniki i samego forum chyba warte jest trochę pracy.

Po trzecie:
Proponuję dodanie staminy jako pola w profilu. Wtedy to gracze sami by ją obliczali, a MG tylko by to kontrolowali.

Co do zmiany tych przedziałów - w takim razie poproszę jakieś propozycje, dobrze?

Inna sprawa, że zauważcie, że tracąc 20% ki i zachowując 100% HP nadal mamy 90% staminy, więc to tylko pozornie leci tak szybko, a nawet utrata całego ki oznacza utratę tylko połowy staminy.
Shiro
Shiro
Wschodni Kaioshin
Liczba postów : 331

Stamina Empty Re: Stamina

Sob Sty 13, 2018 12:21 am
No jak dla mnie pomysł fajowy, jednak co do wykresu liczbowego mam podobne odczucia, co Antical i Aymi. Moim zdaniem spadek sił powinno się odczuwać po utracie 50% staminy. Ewentualnie 40%
Arystarch
Arystarch
Liczba postów : 109

Stamina Empty Re: Stamina

Sob Sty 13, 2018 6:46 pm
Jeśli już to stamina powinna być zależna też od statystyki wytrzymałości. Jeśli ktoś biega to nie tylko trenuje szybkość, ale wydolność organizmu i wytrzymałość. Możesz mieć udźwig 100 kilogramów i umieć wykonać 10 powtórzeń sztangą, a możesz mieć udźwig 100 i wykonać ich 20. No mimo wszystko jak się postacie okładają w walce i nie spada im HP oraz KI, to jednak stamina powinna spadać, bo mimo że nie zadają sobie bezpośrednich ciosów to się męczą przez wykonywanie ciosów/uników.
Na stamine można zrobić osobną wartość w scouterze, która nie będzie zależna, kwestia że ciężko wyprowadzić prawidłowy wzór, który zawsze będzie działał i MG da radę go ocenić. Wiadomo, że ewentualne rany i ubytek Ki bardzo przeszkadzają, jednak tu wchodzi coś takiego jak np. odporność na ból postaci lub jego próg (o czym nie ma nawet słowa w mechanice forum), bo w końcu odczuwając ból znacznie gorzej walczymy lub nie mamy "sił" walczyć dalej. Przy ranach dochodzi rzecz jasna adrenalina i przez jakiś czas można ignorować ból oraz zmęczenie. Kwestia, że też wprowadzenie staminy to buff dla androidów, które się nie męczą.

Jirri w wyliczeniach jednej rzeczy nie uwzględniłeś. Jak spadnie nam Ki do 0, a hp pozostanie na 100% to stamina według wzoru nie będzie nam spadała poniżej 50% co mechanicznie nijak się ma do faktycznych sytuacji. Jak dla mnie MG powinien indywidualnie oceniać staminę postaci na podstawie HP, Ki, otrzymanych ran, jak również statystyk postaci oraz długości walki. Nie potrzebna na to będzie wtedy osobna statystyka, a styknie zdrowy rozsądek. Tak jak w większości przypadków zresztą. Wystarczy, że MG zaczną na takie rzeczy zwracać uwagę i będzie po problemie.
Jirri
Jirri
Time Patrol
Liczba postów : 495

Stamina Empty Re: Stamina

Sob Sty 13, 2018 8:58 pm
Arys, uwzględniłem to. To o czym piszesz z uzależnieniem staminy od wytrzymałości oczywiście ma sens, ale żadnego rozwiązania nie podałeś, więc w sumie nic mi to nie dało. To, co napisałem jest jednak pewnym uproszczeniem i prototypem. Rozwiń proszę ten pomysł.

A co do uzależnienia od widzimisię MG - od razu ci mogę powiedzieć, że to nie wypali. Zaraz nam się tu pojawi miliard miągw, co to będą narzekać, że MG dał im -20% do stat przy, powiedzmy, 8 turach aktywnej walki, a inny MG dał -15%.
Arystarch
Arystarch
Liczba postów : 109

Stamina Empty Re: Stamina

Nie Sty 14, 2018 9:48 am
Jakby to miało nie wypalić, to równie dobrze ktoś mógłby się czepiać MG, że źle coś ocenił bo nie znamy statsów drugiej osoby i nie wiemy czy miszczu dobrze wszystko policzył, a jednak nie widzę wojen o to na forum.
Jakoś na wszystkich forach, gdzie jest gra tekstowa bez statów jest tylko 5% graczy, którzy narzekają na takie rzeczy. Zwykle w tym 5% zamknięte są osoby lubujące się w powergamingu lub innych metodach oszustwa. Obecnosć statystyk też niewiele zmienia w tej kwestii.

Musiałbyś solidnie przebudować mechanikę, by wprowadzić stamine tak, by miało to sens. Bądź co bądź jest to dosyc wpływająca na rozgrywkę rzecz. Wzorem nijak tego nie opiszesz, bo jest za dużo zmiennych które wpływają na stamine jako taką. Zresztą na forum i tak jest od cholery liczenia, więc po co dodawać kolejne cyferki, gdy można to zrobić w formie opisu? xd Procent tutaj raczej odpada, bo jest ułomny tak jak w wypadku zużycia broni. Można to zrobić w ten sposób na upartego (chociaż to też ułomny sposób wyrażenia wartości): [(HP+Ki)/wytrzymałość] - intensywność walki (czyli ilość postów z intensywnym wysiłkiem lub jakąś akcją, W zależności od tego jak bardzo coś męczy to wrzucamy mnożnik wedle uznania). Z tego wzoru wtedy masz aktualną stamine i liczysz sobie procent zaokrąglany w dół by dać potem te minusy do stat na podstawie tego jaki próg procentowy przekroczono.
Jirri
Jirri
Time Patrol
Liczba postów : 495

Stamina Empty Re: Stamina

Sro Sty 17, 2018 9:44 pm
Ten twój wzór jest trochę bez sensu, w końcu czemu mielibyśmy dzielić to przez wytrzymałość? Wg. mnie zostańmy przy poprzednim wzorze, ale dodatkowo odejmujemy też procenciki w czasie walki (już MG ocenia ile, na podstawie intensywności walki i wytrzymałości postaci, ewentualnie pod to możemy spróbować wyprowadzić jakiś wzór). Jak myślisz?
Antical
Antical
Kicked over 9000!
Liczba postów : 437

Stamina Empty Re: Stamina

Sro Sty 17, 2018 11:35 pm
No dobrze, ale zauważyłem jeden problem. Co jeśli ktoś ma bardzo mało ki i włączy sobie transe? Dlaczego ma dostawać debuffa do stat tylko dlatego, że zwiększył swoją moc, chociaż np walka nie była w ogóle męcząca? Dodatkowo, nie wiem czy zauważyłeś (ja też na początku nie ;d), ale jak damy karę do statystyk to zmniejszamy też hp/ki, co ma bezpośredni wpływ na stamine.

Może lepiej zostawić staty w spokoju (MG nie muszą nic obliczać) a przełożyć to na zadawane/otrzymywane obrażenia? Efekt praktycznie taki sam, a mniej pracy. For example:

70-100% - obrażenia bez zmian.
50 - 69% - -  10% więcej otrzymywanych obrażeń/ 10% mniej zadawanych
30 - 49% - - 20% j.w
10 - 29% - - 30% j.w
0 - 19% - - 40% j.w

^ to oczywiście luźny przykład.
Jirri
Jirri
Time Patrol
Liczba postów : 495

Stamina Empty Re: Stamina

Czw Sty 18, 2018 11:29 am
Ok, po pierwsze - transfy same boostują ki, a i nie tylko od ki zależy stamina, więc wbrew pozorom troche to zajmie zanim sie zmachasz. 

Po drugie - poprostu nie zmniejszamy hp i ki. Zmniejszenie wytrzymałości nie bedzie mieć wpływu na hp, ale na to, czy słabszy przeciwnik bedzue mógł zadać obrażenia (osłabiona postać może zostać zraniona przez kogoś, kto normalnie nic by mu nie zrobił). Zmniejszona emergia oznacza tylko zmniejszona obrażenia technik a nie zmniejszenie ki. 

Po trzecie - nie wiem skąd te otrzymywanie większych obrażeń. 

Poprostu zmniejszamy od staminy staty, ale hp i ki nie. Myślałem że to logiczne. Ponadto zostałbym przy tych progach, jakie są, bo tracąc nawet połowę ki, a zachowując hp, możemy zostać na 75% staminy, co oznacza tylko - 10% do stat.
avatar
Gość
Gość

Stamina Empty Re: Stamina

Czw Sty 18, 2018 5:15 pm
Jestem całkowicie przeciwny temu pomysłowi i zbędnemu utrudnianiu mechaniki. Lepiej postawić na coś, co już działa dobrze, a nie szukać udziwnień które służyć mają tylko temu, aby wydawało się że "wszystko jest zorganizowane, dobrze pomyślane".
Argument o urozmaicaniu walk jakoś do mnie nie przemawia. Skoro ktoś włożył dużo pracy w postać i gra od, powiedzmy, kilku lat, to dlaczego ktoś kto gra od paru miesięcy miałby mieć z nim jakiekolwiek szanse? Silni mają wygrywać, słabi przegrywać. Rzecz niby prosta i oczywista, a jednak widać że nie dla wszystkich. Wprowadzanie dodatkowych mechanik do walk uważam za zbędne, bo zrobi się z tego niebawem jakiś kicz.
Jirri
Jirri
Time Patrol
Liczba postów : 495

Stamina Empty Re: Stamina

Czw Sty 18, 2018 7:09 pm
W sumie puszcze to mimo uszu. Ktoś, kto gra od kilku lat, jak by sie nie gimnastykował, noe przegra z kimś kto gra od kilku miesięcy. Nie jest to po to by było "wszystko zorganizowane i przemyślane", tylko żeby dodać to całe urozmaicenie, które z jakichś względów ci jak zwykle nie leży, bo najlepiej w dupie mieć jakikolwiek postęp, zostańmy w prehistorii, nie potrzebujemy żadnych ulepszeń/urozmaiceń. Dodalibyśmy tym sposobem większą ostrożność, jakieś konsekwencje tego, że straciło się dużo energii i zdrowia, ale PO CO. Niech gość z połamanymi nogami i wstrząsem mózgu i prawie zerową energią nadal walczy ze 100% skutecznością i niszczy każdego, kto stanowi 80% jego mocy (bo też dla takowych ten pomysł wogóle rzuciłem). Swoją drogą zastanawiam się, czy miałbyś ten problem, gdyby ta mechanika istniała tu od początku.
Antical
Antical
Kicked over 9000!
Liczba postów : 437

Stamina Empty Re: Stamina

Czw Sty 18, 2018 9:20 pm
XXDDDDDDDDDDDD

Jirri 1:0 Honoberuto
avatar
Gość
Gość

Stamina Empty Re: Stamina

Czw Sty 18, 2018 9:20 pm
To urozmaicenie nie poprawi ogólnego stanu forum, nie ściągnie nowych graczy, nie sprawi że konkurencja zaprzestanie jakiejkolwiek działalności. Doda konieczność stosowania nowych cyferek i - jak powiedział Hari - doda pracy MG. To nie będzie działanie dla dobra forum, to będzie działanie dla widzimisię kogoś kto uważa że to będzie okej. Może i będzie, ale bez tego też jest dobrze. Więc lepiej nic nie zmieniać.
Konsekwencje tego, że straciliśmy dużo energii i zdrowia są. A mianowicie są takie, że tej energii i zdrowia mamy mało, przez co łatwiej możemy stracić umiejętność korzystania z KI lub życie. Połamane nogi, wstrząs mózgu i zerowa energia wpływają na to że traci życie. Jeśli MG uzna za stosowne, może uznać iż jego ataki są słabsze. To już było na forum stosowane. Nie potrzeba do tego jakiejś mechaniki przywodzącej na myśl biurokratyczne procedury.
Nie miałbym problemu, gdyby mechanika istniała tu od początku, bo i tak zamierzałem grać. Trzymały mnie plany co do postaci i dawna "znajomość" z Haricottonem, Shironem czy Shinem. Teraz nie trzyma mnie tu nic oprócz fabuły którą zamierzam w miarę możliwości i logiki sprawnie zakończyć, więc mogę spojrzeć bardziej krytycznie na jakieś pomysły które mają naprawić coś co jak dotąd działało dobrze. A poza tym czym innym jest zbędna rzecz która towarzyszy nam od początku, a czym innym zbędna rzecz która do innych zbędnych rzeczy dołącza.
Zresztą, nie wiem skąd ta agresja, bo "najlepiej w dupie mieć jakikolwiek postęp" brzmi jak atak na mnie, albo co najmniej wyrażenie głębokiej pogardy. Po prostu powiedziałem co myślę, a ty na mnie naskakujesz jakbym napisał coś obraźliwego w stosunku do ciebie. Czuję się tym naprawdę urażony, bo nie mam pojęcia co mogło sprawić że tak się w stosunku do mnie zachowujesz. Mógłbyś być grzeczniejszy, serio.
Jirri
Jirri
Time Patrol
Liczba postów : 495

Stamina Empty Re: Stamina

Czw Sty 18, 2018 9:34 pm
Doda pracy MG, owszem, ale dzięki temu słabsi gracze nie będą skazani na wieczną bezużyteczność, a będą mpgli stawić czoła osłabionemu przeciwnikowi. Swoją drogą te dodawanie pracy MG też nie jest szczególnie dobrym argumentem, bo bez minimum wysiłku nie zrobimy nic. 

Staram się dodawać tu coś nowego, by nie stać ciągle w miejscu. Oczywiście wiem, że to pbf i ważna jest tu głównie fabuła, ale bez żadnego postępu będziemy rdzewieć. Poza tym nie wiem jakim jest problemem pojawienie się czegoś nowego. Twierdzisz, że to niepotrzebne, ale prawdą jest, że doda wartości tym nieco słabszym graczom, którzy nie będą już zerowym zagrożeniem, a jednocześnie przecież nadal żaden żółtodziób nagle nie ubije Lapka. 

Co do tego, że niegrzecznie się zachowałem - faktycznie, przepraszam. Po częśco jest to też to, że jeszcze zanim wszedłem do tematu, już wiedziałem, co napiszesz, bo podobne rzeczy (niepotrzebne, nie zmieniajmy) pojawiały się wcześniej wiele razy, czym byłem już dość zmęczony. Niemniej jednak, nie usprawiedliwia mnie to, przepraszam.
avatar
Gość
Gość

Stamina Empty Re: Stamina

Czw Sty 18, 2018 9:38 pm
Dobrze, wybaczam ci.
Ja już dyskutować nie zamierzam bo i tak ta zmiana raczej już mnie nie dosięgnie, gdyby weszła w życie.
Arystarch
Arystarch
Liczba postów : 109

Stamina Empty Re: Stamina

Sob Sty 20, 2018 11:59 pm
Kto powiedział, że słaby gracz nie ma szans dojechać silniejszego? O trucicielstwie, sabotażu i paru innych nieczystych zagrywkach kolega słyszał? To, że ktoś ma 10.000 PL nie oznacza, że jest odporny na toksyny (chyba, że ma taką zdolność, pasywkę lub jest jakoś do tego przystosowany). Padnie tak samo od cyjanku w jedzeniu co gość z 1000 PL.
Cały ten problem ze staminą można rozwiązać po prostu opisowo i nie dokładać zbędnego liczenia. Zmęczenie to też zużycie Ki, a nie samo HP, bo możesz zmachać się jak jełop w sekcji komentarzy pod wideo Carrionera, a nie mieć żadnego zadrapania. Wiadomo, że ubytek krwii męczy jak również bycie obitym, ale sam wysiłek też. Zresztą jeśli przy HP jesteśmy, to nie powinno się odnawiać 10% co dwa posty, bo często mogą to być różne przeskoki czasowe. Czasami minuta, czasami godzina.
Zawsze MG może zaznaczyć graczowi jaką ma redukcję statystyk oraz na jaki okres czasu ze względu na ostatnią walkę (by uniknąć takiego gówna jakie jest w dragon ball super, że Goku w ciągu kilku minut odzyskał staminę, by tłuc się z Keflą). To powinno pod tym względem być dobierane indywidualnie biorąc pod uwagę sytuacje. Dodawanie kolejnych cyferek, które potem musisz weryfikować w trakcie walki to bezsensowne zawracanie dupy MG xd
Jirri
Jirri
Time Patrol
Liczba postów : 495

Stamina Empty Re: Stamina

Nie Sty 21, 2018 11:39 am
Ty chyba nie ogarniasz, o czym ja tu rozmawiam. Po pierwsze - wiem, że można dojechać kogoś trucizną, sabotażem, ale fajnie by było, gdyby jednak coś takiego jak zmęczenie istniało, by oszczędność była jednak większa. Poza tym, nie wiem czemu mi tłumaczysz, że ubytek energii też męczy. Przecież to jest uwzględnione we wzorze. Poza tym dodałem też wzmiankę o dodatkowych ujemnych procemtach do staminy zależnych od MG. Najwyraźniej nie doczytałeś.
Sponsored content

Stamina Empty Re: Stamina

Powrót do góry
Similar topics
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach