Go down
Admin Vados
Admin Vados
No.1 Vados' Fangirl
Liczba postów : 35

Klasa Postaci - podstawowe informacje Empty Klasa Postaci - podstawowe informacje

on Pią Lip 26, 2019 2:58 pm
Klasa postaci
 
Każdy gracz ma możliwość wyboru jednej z kilku typów rozgrywki, która określana jest przez klasę postaci. Każda z nich ma swoje cechy charakterystyczne i różni się na poszczególnych etapach rozgrywki.

Klasy podstawowe:


  1. Wojownik – jak sama nazwa wskazuje, postaci spod klasy wojownika zazwyczaj specjalizują się w walce. Podstawowymi statystykami rozwijanymi w tej klasie są Siła, Szybkość, Wytrzymałość i Energia. W zależności od konceptu postaci gracz dowolnie rozdaje zdobyte punkty w wyżej podane statystyki.
    //40pkt na start do rozdania w Siłę, Szybkość, Wytrzymałość i Energię; pola Doświadczenie oraz Mana pozostają puste – 0

  2. Mechanik – klasa dla przyszłych inżynierów i speców od wszelkiego rodzaju mechanizmów. Podstawą rozwoju umiejętności mechanicznych jest Doświadczenie. Im wyższe Doświadczenie, tym więcej umiejętności może zdobyć gracz. Klasa Mechanika pozwala graczowi w pełni rozwinąć zdolności inżynieryjne, czyniąc z niego raczej marnego wojownika. Zdobywane punkty wliczane są głównie w statystykę Doświadczenia, zaś w pozostałych czterech w ciągu całej rozgrywki może się znaleźć najwyżej po 15pkt, co daje nam maksymalny poziom PL=600.
    //50pkt na start do rozdania w Siłę, Szybkość, Wytrzymałość i Energię, a także koniecznie w Doświadczenie; pole Mana pozostaje puste – 0

  3. Mag – klasa idealna dla czarnoksiężników i innych specjalistów w dziedzinie magii. Podstawą rozwoju tej klasy jest statystyka zwana Maną, która przekłada się na poziom umiejętności magicznych (ML – Magic Level). Im wyższy poziom magii, tym więcej zaklęć do zdobycia, a tym samym większy arsenał Maga. Podobnie jak w przypadku klasy Mechanika zdobyte punkty idą głównie w Manę, w pozostałych czterech statystykach zaś można ulokować maksymalnie po 15pkt, osiągając PL=600.
    ML oznacza również maksymalne zasoby mocy magicznej zużywane na poszczególne zaklęcia.
    //50pkt na start do rozdania w Siłę, Szybkość, Wytrzymałość i Energię, a także koniecznie w Manę; pole Doświadczenie pozostaje puste - 0


Klasy mieszane:


  1. Wojownik-Mechanik – klasa pośrednia między typowym wojakiem a inżynierem. Jak łatwo się domyślić, rozwój postaci tej klasy opiera się na rozdaniu zdobytych punktów między Siłę, Szybkość, Wytrzymałość, Energię i Doświadczenie, z tym że 50% punktów zdobywanych poprzez treningi musi zostać dodane w Doświadczenie. Postać rozwija się wolniej jako wojownik, po drodze zdobywając niezbędne dla mechanika umiejętności, które pozwalają tworzyć różnego rodzaju mechanizmy.
    //50pkt na start do rozdania w Siłę, Szybkość, Wytrzymałość i Energię, a także Doświadczenie (minimum 10pkt); pole Mana pozostaje puste – 0

  2. Wojownik-Mag – klasa pośrednia między wojakiem a adeptem sztuk magicznych. Rozwój postaci tej klasy opiera się na rozdaniu zdobytych punktów między Siłę, Szybkość, Wytrzymałość, Energię i Manę, z tym że 50% punktów zdobywanych poprzez treningi musi zostać dodane w Manę. W ten sposób postać rozwija się wolniej jako wojownik, ale też przy okazji może uzupełnić swój arsenał o coraz większą liczbę zaklęć.
    //50pkt na start do rozdania w Siłę, Szybkość, Wytrzymałość i Energię, a także Manę (minimum 10pkt); pole Doświadczenie pozostaje puste – 0

  3. Mechanik-Mag – klasa pośrednia mieszająca zdolności inżynieryjne z magicznymi. Rozwój postaci tej klasy opiera się głównie na rozdaniu zdobytych punktów między Doświadczenie i Manę, w mniejszym stopniu zaś w Siłę, Szybkość, Wytrzymałość i Energię. Postać rozwija się wolniej jako wojownik, nadrabia jednak zasobem posiadanych zaklęć.
    Ta klasa, podobnie jak klasy, z których się składa, może w trakcie rozgrywki rozdać maksymalnie po 15pkt w Siłę, Szybkość, Wytrzymałość i Energię, osiągając przy tym maksymalnie PL=600.
    //50pkt na start do rozdania w Siłę, Szybkość, Wytrzymałość i Energię, ale przede wszystkim Doświadczenie oraz Manę

  4. Wojownik-Mechanik-Mag – klasa zbiorcza wszystkich możliwych w rozgrywce klas. Rozwój postaci opiera się na rozdaniu zdobytych punktów we wszystkie statystyki, z czego 50% zdobywanych punktów z treningów koniecznie trafia w Doświadczenie i Manę. Postać nie jest może wybitna w walce wręcz, nadrabia jednak znacznie umiejętnościami tworzenia mechanizmów oraz zasobem zaklęć, które sprawiają, że nie należy lekceważyć takiego osobnika. Gracz sam decyduje, w jakim stopniu rozwija poszczególne aspekty – postać może być wybitnym inżynierem a nieco gorszym magiem lub odwrotnie, bądź też może rozwijać oba aspekty w podobnym tempie.
    //50pkt na start do rozdania w Siłę, Szybkość, Wytrzymałość i Energię, a także Doświadczenie oraz Manę (po 5pkt minimum)


ML i koszta Many w praktyce:

Poziom Magii określa maksymalny zasób many, jaki postać jest w stanie zmagazynować (100% zasobów magicznych). Jeśli gracz ma np. 50pkt w statystyce Mana to posiada ML=750 a także maksymalne zasoby 750 many użytkowej. W przypadku zatem gdy dane zaklęcie ma w wymaganiach ML=700 i koszt = 25 Many, powyższy gracz spełnia wymagania posiadanego ML, a użycie zaklęcia kosztuje go 25 many z puli 750. Oznacza to, że po wykorzystaniu takowego zaklęcia posiadać on będzie ML=725/750, gdzie 725 oznacza aktualny stan many użytkowej, a 750 maksymalny zasób many, jaki można zregenerować w późniejszym etapie.
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach