Go down
@Whis
@Whis
No.1 Whis' Fanboy
Liczba postów : 976

Statystyki Empty Statystyki

Pią Wrz 02, 2022 8:55 pm
Statystyki Główne:

PL - poziom mocy bojowej postaci (siła x10 + szybkość x10 + wytrzymałość x10 + energia x10 + mana*** x10)
HP - punkty życia postaci (wytrzymałość x15)
KI - energia postaci (energia x15)
M*** - energia magiczna (mana) postaci (mana x15)
STAMINA - poziom wypoczęcia/zmęczenia postaci (HP + KI + M***)

Kod:
100% STAMINA = 100% siły, szybkości, energii i many
80% STAMINA = 80% siły, szybkości, energii i many
60% STAMINA = 60% siły, szybkości, energii i many
40% STAMINA = 40% siły, szybkości, energii i many
30% STAMINA i mniej = 30% siły, szybkości, energii i many

DRAGON RUSH - ostatnie tchnienie (natychmiastowa utrata przytomności)
30% STAMINA i mniej = 100% siły, szybkości, energii i many


ATAK* - miara zadawanych obrażeń:
  • atak zwykły (siła) lub (siła x X****);
  • atak z rozpędu (siła + 1/2 szybkość) lub (siła + szybkość)*

GARDA - blokowanie ataków (siła + wytrzymałość)
SZTUKI WALKI - doświadczenie bitewne/stopień zaawansowania umiejętności "Sztuki Walki"

Kod:
SzW=0 - brak umiejętności sztuk walki
SzW=1 - poziom 1 zaawansowania umiejętności (Atak = 1.5 x siła)
SzW=2 - poziom 2 zaawansowania umiejętności (Atak = 2.0 x siła)
SzW=3 - poziom 3 zaawansowania umiejętności (Atak = 2.5 x siła)


PERCEPCJA - postrzeganie ruchów przeciwnika/skupienie (maksymalna szybkość postaci - wliczając transformacje)
INTELIGENCJA [INT]** - stopień doświadczenia mechanicznego Inżyniera/Naukowca (doświadczenie x10)
* tylko w przypadku posiadania wyuczonej umiejętności "Sztuki Walki" - bez niej liczona jest tylko siła dla zwykłego ataku lub dodatkowo 1/2 szybkości dla ataku z rozpędu.
**dotyczy tylko i wyłącznie klasy Mechanik, Mechanik-Wojownik, Mechanik-Wojownik-Mag.
***dotyczy klasy Mag, Mag-Wojownik, Mag-Wojownik-Mechanik.
****w zależności od stopnia wytrenowania umiejętności mnożnik siły zwiększa się, np. 1.5, 2.0, 2.5.

Statystyki Składowe:

Podstawowe statystyki, które rozwijane są poprzez rozdawanie punktów. Punkty otrzymuje się za przygody, treningi, pomoc na forum, itp. To w nie rozdajemy pierwsze punkty, które dostaje się po zaakceptowaniu Karty Postaci.

Siła - jak nie trudno się domyślić, definiuje to, jak potężne są mięśnie danej osoby, tym samym mówiąc - ile potrafią podnieść i (co ciekawsze) jak mocno potrafią uderzyć. Zazwyczaj do tego powinni się odnosić MG, jeżeli chodzi o jakąkolwiek akcję związaną z ciągnięciem, podnoszeniem, uderzaniem i zwyczajnie z używaniem siły mięśni.
Siła jest elementem składowym statystyk ATAK i GARDA.

Działanie ATAK i GARDA:

Szybkość - definiuje prędkość, z jaką porusza się dana postać oraz jak szybko wykonuje akcje. Dla wygody połączyliśmy szybkość i refleks, więc im większa szybkość, tym lepszy czas reakcji. Niektórzy potrafią ocenić atak, który zauważyli centymetry przed twarzą, a inni potrafią poruszać się tak szybko, że niedoświadczone oko ma problemy z zauważeniem ich, albo jest całkowicie do tego niezdolne. MG powinni odwoływać się do tego podczas pościgów, poruszania się, początkowej kolejności w walce (szybszy raczej ruszy się pierwszy, chyba że tego sobie nie życzy lub jest czymś rozproszony) oraz tego, czy zdążyli wykonać daną akcję.
Szybkość określa statystykę PERCEPCJA.

Energia - od niej zależą umiejętności postaci w posługiwaniu się energią. Energia "ki" znajduje się w każdej żywej istocie i odpowiada za używanie technik energetycznych. By wykonać technikę, należy spełniać jej wymagania (np. mieć 20 punktów energii). Dzięki niej, możliwe jest wyczuwanie innych postaci i określenie ich mocy bojowej (PL) - oczywiście najpierw trzeba opanować umiejętność "Wykrywanie KI".
Energia jest elementem składowym statystyki KI.

Wytrzymałość - to od niej zależy, ile ciało danego wojownika jest w stanie znieść. Wyznacza, ile obrażeń lub wysiłku może znieść postać, nim zemdleje... lub gorzej. MG odnoszą się do tej statystyki, gdy chcą zobaczyć, do jakiego stopnia jakieś zdarzenie uszkodzi ciało danej postaci, albo jak bardzo będzie zmęczona po jakiejś czynności.
Wytrzymałość jest elementem składowym statystyk HP (punkty życia) i GARDA.

W przypadku, gdy gracz straci zdecydowaną większość swojego HP, jego punkty życia muszą się same odnowić. W zależności od warunków, w jakich znalazła się dana postać, życie odnawia się różnie.

Mana - od niej zależą umiejętności postaci w posługiwaniu się magią. Energia "ki" znajduje się w każdej żywej istocie i odpowiada za używanie technik energetycznych, zaś magia jest czymś bardziej zaawansowanym i starożytnym. By wykonać zaklęcie, należy spełniać jego wymagania (np. mieć 20 punktów many). Dzięki niej, możliwe jest przenoszenie innych postaci, manipulowanie czasoprzestrzenią, tworzenie portali przenoszących z jednego miejsca na drugie i nie tylko.

Doświadczenie - statystyka oznaczająca potencjał inżynieryjny mechanika. Od niej zależy, czy dany wynalazek będzie miał rację bytu. Z niej powstaje statystyka Inteligencji (INT = doświadczenie x10).

Formatka do przesyłanych MG statystyk:

______________________
Aktualizacja: 20.09.2022.
Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach