Go down
Raa Na
Raa Na
Liczba postów : 41

Upgrade pancerzy Empty Upgrade pancerzy

Pią Kwi 30, 2021 1:02 pm
W tak zwanym międzyczasie usiadłem nad tematem i popracowałem nad poprawą umiejętnością tworzenia pancerzy. Oto efekty.

***

Tworzenie zbroi:
Zbroje i pancerze zakrywają ciało i dają ochronę, zmniejszając tym samym przyjmowane obrażenia w czasie walki. Nie są jednak niezniszczalne.

Stopień I:
Zbroja dająca 2 punkty pancerza.
Wymagania: 400 INT

Stopień II:
Zbroja dająca 3 punkty pancerza.
Wymagania: 800 INT

Stopień III:
Zbroja dająca 4 punkty pancerza.
Wymagania: 1200 INT

Stopień IV:
Zbroja dająca 5 punktów pancerza
Wymagania: 1600 INT
-- przy wbudowanej broni w zbroi potrzebne jest Tworzenie Broni II poziom.

Stopień V:
Zbroja dająca 6 punktów pancerza.
Wymagania: 2000 INT
-- przy wbudowanej broni w zbroi potrzebne jest Tworzenie Broni II poziom
-- przy wgraniu komputera przekazującego dane noszącemu, Programowanie I lub II stopnia.

Stopień VI:
Zbroja dająca 10 punktów pancerza. *
Wymagania: 2600 INT

Stopień VII:
Zbroja wspomagana/sztuczny egzoszkielet
Wymagania: 2800 INT, przy jej budowie wymagane jest Programowanie I oraz Robotyka II

Stopień VIII:
Zbroja automatyczna.
Wymagania: 3000 INT, przy jej budowie wymagane jest Tworzenie Broni II poziomu, Programowanie I lub II poziomu oraz Robotyka III poziomu.
Jest to, krótko mówiąc zbroja a'la Iron Man, może być wielkości człowieka albo większa, niemal jak mecha – zdalnie sterowana, siedzi w niej mechanik i za pomocą operującego systemu jest w stanie walczyć. Cacuszko, na jakie niewielu jest w stanie sobie pozwolić.

***

Jest to jednak jedynie ogólna koncepcja, gdyż wydaje mi się, że zbroje Stopnia VII i VIII powinni móc wzmocnić jakoś wyniki noszącego (siła i/lub szybkość), pomijając fakt, ile punktów pancerza mogłyby mieć.

Zacząłem się również zastanawiać, czy by nie zwiększyć samego znaczenia zbroi. Wydaje mi się, że dalej może funkcjonować system punktów, ale myślę, że warto byłoby ten aspekt rozbudować.
Przykładowo 1 punkt oznaczałby 75 (wartość do uzgodnienia) punktów wytrzymałości pancerze, co w przypadku Zbroi Elitarnej dawałoby łącznie 450 punktów wytrzymałości pancerza.
Patent jednak polega na tym, że przypadku gdy w taki pancerz zostanie wyprowadzony atak o sile 100, jego wytrzymałość spadłaby jednak jedynie o 75 tracąc jednocześnie jeden punkt (miałaby wówczas 5 punktów z maksymalnych 6).
Wówczas same pancerze naprałyby znaczenia i jakiejś wartości, nawet jeśli co silniejsze postacie dalej mogłyby je zniszczyć jednym uderzeniem.

I choć mam świadomość, że nie jestem ekspertem od mechanik, to jestem ciekaw waszego zdania.

*Taki forumowy odpowiednik pancerza zrobionego przez Bulmę przed Turniejem Cella.
Laptor
Laptor
Liczba postów : 213

Upgrade pancerzy Empty Re: Upgrade pancerzy

Sob Maj 01, 2021 10:58 am
Jestem na tak i na nie. Mi się wydaje, że na forum póki co i tak nie są brane pod uwagę te pkt pancerza i mało kto o tym pamięta, więc rozwijanie tego pasuje mi średnio.
Brakuje mi też opisów dokładnych co może potrafić zbroja automatyczna i egzoszkielet. Co dokładnie wspomaga, dodaje pkt siły, szybkości? Jeśli tak to ile? Natomiast zbroja automatyczna trochę wygląda jak tworzenie androidów i chyba prędzej tutaj bym dopisał tego rodzaju twórczość.

Jednakże uważam, że powinno na forum faktycznie zwiększyć znaczenie zarówno pancerzy jak i BRONI. Wiadomo, że nie dorówna to ogólnej potędze wojowników, którzy mają 3, 4 czy 5 transformacje... Ale nawet w takich uniwersach Superbohaterów, sama technologia potrafi narobić szkód. Iron man to dobry przykład, topowy Avengers. Lex Luthor, miał kilka pancerzy, te ostatnie chociażby z 52 New pozwalały mu na niezbyt długą, ale jednak wyrównaną walkę nawet z Supermanem... Więc da się.
Raa Na
Raa Na
Liczba postów : 41

Upgrade pancerzy Empty Re: Upgrade pancerzy

Sob Maj 01, 2021 1:00 pm
Co do tego, co i jak bardzo wzmacniały by zbroję wspomagane i automatyczne, to by było do ustalenia, gdyż sam za bardzo nie wiedział jakie to mogą być wartość. Większość wartości jakie podałem to głównie liczby jakie mi wydawały się w miarę przyzwoite.
A jeśli nie podoba ci się rozwijanie systemu punktów, to co byś zaproponowa? Sam po prostu stwierdziłem, że jak już są te punkty, to można spróbować to jakoś wykorzystać i tyle.
Kenzuran
Kenzuran
Liczba postów : 516

Upgrade pancerzy Empty Re: Upgrade pancerzy

Pon Maj 03, 2021 12:05 am
Zbroje byłyby spoko jak by były od początku, teraz jak jest tylu graczy, którzy są na tak wysokich poziomach, chyba że dzięki tym uzbrojeniom, słabsi oraz początkujący gracze mieliby szansę walczyć z tymi silniejszymi, to wtedy by było supcio Very Happy
Topote
Topote
Liczba postów : 139

Upgrade pancerzy Empty Re: Upgrade pancerzy

Pon Maj 03, 2021 12:52 am
Podsumowując.

  • Chcesz utrudnić mechanikom (których prawie nie ma na forum) przez zwiększenie liczby stopni umki do odblokowania.
  • Określić z góry wartość szybkości/siły jaką daje zbroja (jakąś już daje, co wynika z opisu, nie wiadomo tylko jaką konkretnie)
  • Dodać system łusek pancerza, który zniszczyć można tylko dolnym limitem ich wytrzymałości.


1. Bez sensu takie zwiększanie progów skoro żaden mechanik nie robi jeszcze rozwałki na forum. Tak zwane „na wszelki wypadek” bym odpuścił. (obecnie jest 6 stopni, gdzie 6 odpowiada zbroi automatycznej i jestem zdania, że tak powinno zostać).

3. Ten pomysł mi się nie podoba. Co to znaczy, że zbroja jest zniszczona w 1/6. Jak to miałoby mieć przełożenie na lore? Poza tym 75 pkt dla zółtodzioba to dużo do przebicia, a z kolei weteran nie będzie miał problemu by strzelić kilka razy i rozwalić zbroję „po trochu”. Imo zbroja nie powinna też nigdy blokować 100% obrażeń, a jedynie zapewniać jakąś redukcję.

2. Przykładowo +10 do każdej statystyki byłoby okej? Wtedy kozacka zbroja = forma Oozaru. Takie zbroje też są katalizatorem Ki, więc imo powinny też zwiększać poziom jej kontroli i psuć się, jeśli użytkownik użyje większej mocy techniki niż ich górny zakres (takie zabezpieczenie by dodatkowo nie buffować najsilniejszych Razz).

Jeśli już ulepszamy zbroje to może wywalić komunikat o możliwości dodania broni/ komputera, a zamiast niego postawić system „slotów”. Na 3 stopniu zyskuje się jeden slot, a na 4 dwa sloty itd. Sloty można by wykorzystać na wpakowanie do zbroi dodatkowej broni i/lub komputera czy innego gadżetu wymyślonego przez gracza.
Raa Na
Raa Na
Liczba postów : 41

Upgrade pancerzy Empty Re: Upgrade pancerzy

Wto Maj 11, 2021 8:30 pm
Uwzględniając to co dotychczas napisaliście, ponownie przysiadłem nad tematem. Mam nadzieję, że tym razem będzie lepiej.

***

Tworzenie zbroi:
Zbroje i pancerze zakrywają ciało i dają ochronę, zmniejszając tym samym przyjmowane obrażenia w czasie walki. Nie są jednak niezniszczalne.

Stopień I:
Zbroja (niskiej klasy) o 150 punktach wytrzymałości.
Wymagania: 400 INT
Efekt: redukcja 20% obrażeń

Stopień II:
Zbroja (średniej klasy) o 225 punktach wytrzymałości.
Wymagania: 800 INT
Efekt: redukcja 20% obrażeń

Stopień III:
Zbroja (Tokusentai) o 300 punktach wytrzymałości.
Wymagania: 1200 INT
Efekt: redukcja 20% obrażeń, możliwość wprowadzenia 1 modyfikacji

Stopień IV:
Zbroja (specjalnej klasy) o 375 punktach wytrzymałości.
Wymagania: 1600 INT
Efekt: redukcja 40% obrażeń, możliwość wprowadzenia 1 modyfikacji

Stopień V:
Zbroja (elitarnej klasy) o 450 punktach wytrzymałości.
Wymagania: 2000 INT
Efekt: redukcja 40% obrażeń, możliwość wprowadzenia 2 modyfikacji

Stopień VI:
Zbroja dająca o 900 punktach wytrzymałość.
Wymagania: 2600 INT
Efekt: redukcja 60% obrażeń

Pancerze Wspomagane
Stopień I:

Egzoszkielet (150 wytrzymałości)
Ta konstrukcja składająca się głównie z siłowników i czujników upakowanych pod prowizoryczną obudową dziełem sztuki może nie jest, lecz zapewnia efekty godne wielogodzinnych treningów.
Wymagania:
- 1100 INT
- Tworzenie akumulatorów I
- Tworzenie chipów I
- Robotyka II
- Zbroję I
Efekt:
- siła, szybkość +15
- energia +10 (Jest to jedynie zwiększenie poziomu energii i nie wpływa na ilość KI. Obwody ulegają przepaleniu, gdy całkowity poziom energii (użytkownik + pancerz) przekroczy 100)
- redukcja 10% obrażeń

Stopień II:
Pancerz automatyczny (350 wytrzymałości)
Jest to, krótko mówiąc zbroja a'la Iron Man, będąca wielkości człowieka. Cacuszko, na jakie niewielu jest w stanie sobie pozwolić.
Wymagania:
- 2400 INT
- Tworzenie akumulatorów II
- Zbroje III
- Tworzenie Android I
- Robotyka III
Efekt:
- siła, szybkość +45
- energia +75 (Jest to jedynie zwiększenie poziomu energii i nie wpływa na ilość KI. Obwody ulegają przepaleniu, gdy całkowity poziom energii (użytkownik + pancerz) przekroczy 300)
- redukcja 40% obrażeń
- możliwość wprowadzenia 2 modyfikacji

***

Jak możecie zauważyć postanowiłem rozdzielić poprzednią koncepcję na dwa oddzielne działy. Zbroję zwykłe i Pancerze Wspomagane. W prawdzie to co zapisałem tutaj dla Pancerzy Wspomaganych jest ledwie początkiem, który dobrze by było rozbudować, tak by faktycznie mechanicy i im podobni mogli mierzyć się choć w jakimś stopniu z tymi, którzy postanowili rozwijać się bardziej w kierunku walki.
Na ten moment wygląda bowiem na to, że mechanik ma zapewniać tylko sprzęt dla innych, samemu nie mając najmniejszych szans w jakimkolwiek starciu, a przecież różnie bywa (jak i w fabułę).
@Beerus
@Beerus
No.1 Beerus' Fanboy
Liczba postów : 160

Upgrade pancerzy Empty Re: Upgrade pancerzy

Pon Maj 17, 2021 5:24 pm
Co do redukcji obrażeń, to bym tak ją mega znerfił. W sumie pancerze dawały jakąś tam ochronę, ale bez przesady. No i oczywiście redukcję obrażeń od zwykłych uderzeń. Ataki ki, czy też uderzenia wspomagane ki to inna bajka.

Czyli wszystkie pancerze zmniejszyłbym redukcję obrażeń basic o 10%


Co do pancerzy wspomaganych - Ciężko stwierdzić. Już prędzej bym dał robienie mechów >D Nie mam myśli do tego, może jak się z tym prześpię dam więcej zdania.
@Whis
@Whis
No.1 Whis' Fanboy
Liczba postów : 976

Upgrade pancerzy Empty Re: Upgrade pancerzy

Czw Maj 20, 2021 3:56 pm
Pomysł pancerzy, etc. jako wsparcie dla klasy mechanika jest w porządku. Osobiście nie mam nic przeciwko. Czekam na zdanie reszty społeczności.
Sin
Sin
Liczba postów : 132

Upgrade pancerzy Empty Re: Upgrade pancerzy

Czw Maj 20, 2021 3:59 pm
Dobra jeszcze trochę przemyślałem sprawę, dla mnie spoko. Oczywiście poza redukcją obrażeń, która jest srogo za wysoka.

Pancerze wspomagane mogą być. Jak mechanicy mają mieć większą frajdę z gry, to czemu nie.

Oczywiście trochę będzie trzeba ponerfić i tak dalej kappa
Topote
Topote
Liczba postów : 139

Upgrade pancerzy Empty Re: Upgrade pancerzy

Czw Maj 20, 2021 4:43 pm
      Widzę, że wszystko co ostatnio wspomniałem zostało wprowadzone, więc nie mam na co narzekać. Jestem za wprowadzeniem tego w tej formie, jak przedstawiono.

      Redukcja jest może i duża, ale trzeba pamiętać, że znika gdy pancerz zostanie zniszczony. 
      Ja to tak zrozumiałem, że punkty pancerza są normalnie odejmowane zależnie od DMG (bez żadnej redukcji ani brania bonusu od posiadania dużej wytrzymki). Z tego wynika, że zbroja top tier działa następująco: masz stracić 900 hp, zamiast tego tracisz 40% czyli 360 hp, ale potem zbroja się rozpada i normalnie obrywasz. (Może nawet lekki buff punktów wytrzymałości pancerzy by się wtedy przydał scratch )
Laptor
Laptor
Liczba postów : 213

Upgrade pancerzy Empty Re: Upgrade pancerzy

Czw Maj 20, 2021 4:47 pm
Tworzenie zbroi:
Zbroje i pancerze zakrywają ciało i dają ochronę, zmniejszając tym samym przyjmowane obrażenia w czasie walki. Nie są jednak niezniszczalne.

Stopień I:
Zbroja (niskiej klasy) o 150 punktach wytrzymałości.
Wymagania: 400 INT
Efekt: redukcja 20% obrażeń

Stopień II:
Zbroja (średniej klasy) o 225 punktach wytrzymałości.
Wymagania: 800 INT
Efekt: redukcja 20% obrażeń

Stopień III:
Zbroja (Tokusentai) o 300 punktach wytrzymałości.
Wymagania: 1200 INT
Efekt: redukcja 20% obrażeń, możliwość wprowadzenia 1 modyfikacji

Stopień IV:
Zbroja (specjalnej klasy) o 375 punktach wytrzymałości.
Wymagania: 1600 INT
Efekt: redukcja 40% obrażeń, możliwość wprowadzenia 1 modyfikacji

Stopień V:
Zbroja (elitarnej klasy) o 450 punktach wytrzymałości.
Wymagania: 2000 INT
Efekt: redukcja 40% obrażeń, możliwość wprowadzenia 2 modyfikacji

Stopień VI:
Zbroja dająca o 900 punktach wytrzymałość.
Wymagania: 2600 INT
Efekt: redukcja 60% obrażeń
Jak rozumiem punkty wytrzymałości to DMG jaki trzeba zadać, aby zbroje ZNISZCZYĆ lub aby zbroja przepuściła DMG?
Jak to dokładnie wygląda:
Wariant A: Zbroja 150 pkt, uderzam z DMG 151. Czy wtedy zadaje 1 DMG za każdym czy wtedy wpada pełna ilość 151 DMG? Czy może niszczy się zbroja i NASTĘPNY cios zada pełną ilość DMG?

Zmniejszyłbym ilość wytrzymałości zbroi jeżeli tyle trzeba zadać DMG... Mam 4 poziom transformacji a siły nie odstawiam i dla mnie wydają się przesadzone te wytrzymki... Niska klasa powinna móc chronić przed maksymalnie 50DMG i potem kolejno: 100, 150, 250, 450, 800.

Potem dochodzi jeszcze redukcja obrażeń. Wyjaśnij najpierw co oznaczają pkt wytrzymałości i ta redukcja (na przykładzie)
Raa Na
Raa Na
Liczba postów : 41

Upgrade pancerzy Empty Re: Upgrade pancerzy

Czw Maj 20, 2021 10:47 pm
Wybaczcie, że przedtem nie wyjaśniłem z odpowiednią starannością sposobu działania tej redukcji. Zatem od początku.

Punkty wytrzymałości mają być "HP" danej zbroi. Gdy zejdą do zera zbroja ulega całkowitemu zniszczeniu.

Co zaś się tyczy zasady działania redukcji, to przy pancerzy z redukcją 20% i 150 punktami wytrzymałości działa to następująco:
Obrywasz atakiem o sile 150 DMG, tyle tylko, że 20% tego ataku przechodzi na pancerz. Tracisz więc 120 punktów życia, a pozostałe 30 przechodzi na noszony pancerz, zmniejszając ilość jego punktów ze 150/150 do 120/150.

A jeśli chcielibyście poruszyć temat tego, większość przypadków opancerzenia nie chroni całego ciała... No cóż, zawsze można zacząć zwracać uwagę na to jakie części ciała nie są chronione. Oczywistym jest, że zwykle tułów jest najprościej trafić i zadać w ten sposób największe obrażenia. Co jednak, gdy przeciwnik ma choćby i zwykły napierśnik? Dalej będziemy atakować tułów, wiedząc, że przez osłonę nasze ataki będą mniej skuteczne, lub licząc, że pomimo to zdołamy pokonać wroga, czy spróbujemy trafić w inną część ciała, chcąc ominąć problem opancerzenia?
Wszystko zależy już od graczy.

Na koniec dodam jeszcze, że wartości jakie podałem są zwykłymi przykładami, które jeśli będzie trzeba mogą zostać zmienione, choć starałem się by pancerze mogły funkcjonować przez dłuższy czas, niż do pierwszej lepszej walki, po której nic z nich nie zostaje i z miejsca trzeba kombinować przed kolejnym starciem/ przygodą, a jednocześnie, by sam pancerz nie dawał 100% szans na wygraną walkę.
Przykładowo ma Namek Freezer w swojej drugiej formie bez problemu przebił zbroję Krilona rogiem. Zbroja została tylko w pewien sposób uszkodzona, a nasz beznosy kolega niemal przypłacił życiem atak changlinga.
Aymi
Aymi
Liczba postów : 1103

Upgrade pancerzy Empty Re: Upgrade pancerzy

Pią Maj 21, 2021 10:52 am
Pomysł w aktualnej wersji wydaje się w porządku. Przejmowanie przez zbroję % obrażeń jest okej i nawet logiczne. Zwykłe pancerze bez jakichś większych bajerów, automatyczne z dodatkowym boostem. Jak dla mnie może być.
Laptor
Laptor
Liczba postów : 213

Upgrade pancerzy Empty Re: Upgrade pancerzy

Wto Cze 29, 2021 5:27 pm
Wybaczcie, że przedtem nie wyjaśniłem z odpowiednią starannością sposobu działania tej redukcji. Zatem od początku.

Punkty wytrzymałości mają być "HP" danej zbroi. Gdy zejdą do zera zbroja ulega całkowitemu zniszczeniu.

Co zaś się tyczy zasady działania redukcji, to przy pancerzy z redukcją 20% i 150 punktami wytrzymałości działa to następująco:
Obrywasz atakiem o sile 150 DMG, tyle tylko, że 20% tego ataku przechodzi na pancerz. Tracisz więc 120 punktów życia, a pozostałe 30 przechodzi na noszony pancerz, zmniejszając ilość jego punktów ze 150/150 do 120/150.

A jeśli chcielibyście poruszyć temat tego, większość przypadków opancerzenia nie chroni całego ciała... No cóż, zawsze można zacząć zwracać uwagę na to jakie części ciała nie są chronione. Oczywistym jest, że zwykle tułów jest najprościej trafić i zadać w ten sposób największe obrażenia. Co jednak, gdy przeciwnik ma choćby i zwykły napierśnik? Dalej będziemy atakować tułów, wiedząc, że przez osłonę nasze ataki będą mniej skuteczne, lub licząc, że pomimo to zdołamy pokonać wroga, czy spróbujemy trafić w inną część ciała, chcąc ominąć problem opancerzenia?
Wszystko zależy już od graczy.

Na koniec dodam jeszcze, że wartości jakie podałem są zwykłymi przykładami, które jeśli będzie trzeba mogą zostać zmienione, choć starałem się by pancerze mogły funkcjonować przez dłuższy czas, niż do pierwszej lepszej walki, po której nic z nich nie zostaje i z miejsca trzeba kombinować przed kolejnym starciem/ przygodą, a jednocześnie, by sam pancerz nie dawał 100% szans na wygraną walkę.
Przykładowo ma Namek Freezer w swojej drugiej formie bez problemu przebił zbroję Krilona rogiem. Zbroja została tylko w pewien sposób uszkodzona, a nasz beznosy kolega niemal przypłacił życiem atak changlinga.

Czyli jak zadam 150 DMG to zbroja poziomu I się rozsypuje? Czyli, jeżeli zadaje 1000 DMG i cię uderzę, to zadam ci 850 DMG i zbroja ci się rozsypie?

Swoją drogą, nie wiem czemu w ogóle o to wtedy pytałem, bo jak teraz przeczytałem tabelkę tych armorów to ogarnąłem, że te 20% redukcji to z tych DMG , które postać zada.

Jeżeli chodzi o pancerze, jeżeli gracz będzie miał dokładnie opisany pancerz, co i gdzie chroni (zatwierdzone przez MG) to oceniający MG powinien stosować mechanikę zbroi w tych miejscach w których pancerz chroni. Jeżeli gracz się nie wysili, żeby to opisać, wziąć jako przykład zbroję Vegety z Freeza Sagi, gdy miał na sobie stary wzór.



Mi wartości, które podałeś odpowiadają w 90%. Zrobiłbym tak z tą redukcją: P1 15% -> P2 20% -> P3 20% -> P4 30% -> P5 30% -> P6 50%.

Według mnie ta redukcja i tak jest duża 50%... No i pod rozwagę dla Administracji czy tylko 2600 inteligencji, czy trochę więcej. Według mnie, VI poziom powinien zająć mechanikowi pełnemu ok. 2 lat gry.


generalnie jestem na tak
Laptor
Laptor
Liczba postów : 213

Upgrade pancerzy Empty Re: Upgrade pancerzy

Wto Cze 29, 2021 5:29 pm
a te modyfikacje, to co to mogłoby być przykładowo? Jakieś niewielkie rzeczy, czy chodzi o coś tak skomplikowanego jak zbroje Heliosu z Dragon Ball Multiverse?
Sponsored content

Upgrade pancerzy Empty Re: Upgrade pancerzy

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach