Go down
Sin
Sin
Liczba postów : 132

Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda. Empty Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda.

Pon Maj 17, 2021 5:54 pm
- Poziom przygody

No więc nim zacznę, tak wiem na niektórych pbf są poziomy przygody i jakieś rangi bla bla. Wsadzić sobie gdzieś takie opinie.

Kilka powodów dlaczego ten pomysł

A. - Zwiększenie nagród, czyli tylko punktów.
B. - Dawanie wyboru graczom
C. - Ogólnie i tak przygody trwają po miesiąc lub kilka, więc przydałoby się mieć z tego jakieś więcej korzyści.


Przykład

Przygoda tradycyjna - Czyli takie jak do tej pory, dostosowane do poziomu gracza lub nawet łagodniejsze. Zwyczajna nagroda te 6 pk. Mało kiedy jakieś wyzwanie, z góry wiadomo że gracz i tak wygra.

No i tutaj bym chciał zaprezentować kilka wariantów, które można ulepszać.

Przygoda  - [Nie mam pomysłów, żeby to nazwać jakoś fajnie] Hard - Czyli przygoda, gdzie z góry będą npc z wyższym poziomem od gracz. Możliwość zgonu w jakimś tam procencie, większe wynagrodzenie. NP 8 PK

Przygoda - Super duper hard - O wiele większe zagrożenie śmierci, większe nagrody np 10 PK.

Zlecenia, można zrobić jakąś tablicę. Gdzie będą co jakiś czas zawieszane jakieś prace dla graczy, za które można dostać hajs lub jakiś tam przedmiot i kilka punktów.

Minieventy - Tak wiem, że są. Jednak bardzo mało ich, więc można by było zwiększyć ich liczbę.

Śmiało wypowiadać się i dawać pomysły, bo moje są na razie ograniczone z powodu małej chęci pisania dzisiaj >D
@Whis
@Whis
No.1 Whis' Fanboy
Liczba postów : 976

Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda. Empty Re: Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda.

Czw Maj 20, 2021 3:59 pm
Zlecenia z tablicy odpadają. To by działało, gdyby forum było isekaiem, czyli "wciongneło mje do gry i mam kuesty". Poza tym, uważam, że wybór typu przygody przez gracza jest zbędny. Lepiej wygląda to tak, jak teraz, gdy osoba idąc na przygodę nie ma pojęcia czego się spodziewać.

Ale zwiększenie punktacji w zależności od wydarzeń (choć i tak dawane są dodatkowe punkty za ciekawe/rozbudowane sensownie opisy sytuacyjne) jest w porządku.
Laptor
Laptor
Liczba postów : 213

Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda. Empty Re: Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda.

Czw Maj 20, 2021 4:57 pm
Sin napisał:- Poziom przygody

No więc nim zacznę, tak wiem na niektórych pbf są poziomy przygody i jakieś rangi bla bla. Wsadzić sobie gdzieś takie opinie.

Kilka powodów dlaczego ten pomysł

A. - Zwiększenie nagród, czyli tylko punktów.
B. - Dawanie wyboru graczom
C. -  Ogólnie i tak przygody trwają po miesiąc lub kilka, więc przydałoby się mieć z tego jakieś więcej korzyści.


Przykład

Przygoda tradycyjna - Czyli takie jak do tej pory, dostosowane do poziomu gracza lub nawet łagodniejsze. Zwyczajna nagroda te 6 pk. Mało kiedy jakieś wyzwanie, z góry wiadomo że gracz i tak wygra.

No i tutaj bym chciał zaprezentować kilka wariantów, które można ulepszać.

Przygoda  - [Nie mam pomysłów, żeby to nazwać jakoś fajnie] Hard - Czyli przygoda, gdzie z góry będą npc z wyższym poziomem od gracz. Możliwość zgonu w jakimś tam procencie, większe wynagrodzenie. NP 8 PK

Przygoda - Super duper hard - O wiele większe zagrożenie śmierci, większe nagrody np 10 PK.

Zlecenia, można zrobić jakąś tablicę. Gdzie będą co jakiś czas zawieszane jakieś prace dla graczy, za które można dostać hajs lub jakiś tam przedmiot i kilka punktów.

Minieventy - Tak wiem, że są. Jednak bardzo mało ich, więc można by było zwiększyć ich liczbę.

Śmiało wypowiadać się i dawać pomysły, bo moje są na razie ograniczone z powodu małej chęci pisania dzisiaj >D
Wszystko fajnie brzmi w TEORII. W praktyce jak wyegzekwujesz ten poziom przygody dopasowany do gracza lub nawet łagodniejszy? Wszystko w tej kwestii zależy od MG. Przykładowo: Ja chwaliłem się kiedyś, że pokonałem silniejszego Sakanina od siebie. Prawda jest taka, że MG mi na to pozwolił. NAWET jeżeli MG wyśle staty przeciwnika do innego MG (żeby nie okazało się, że specjalnie zawyża) to i tak to ON decyduje czy twój ruch się udaje czy nie.
To co napisałem odnosi się do tradycyjnej, hard i super hard = dla mnie pomysł odpada właśnie przez to, że wszystko zależy od MG i nie masz jak tego wyegzekwować.

Ilość punktów według mnie powinna być podniesiona x2 + w razie potrzeby Administracja może zwiększyć/zmniejszyć. Dlaczego? Dlatego, że obecnie przygody i tak trwają 2-3 miesiące i te 4 punkty, ew 6 pkt (bo 2 na osłodę) to nic. TYM BARDZIEJ że niektórzy nie robią treningów (już chuj z tym, że za 2 pkt to mi się nawet 2 linijek nie opłaca rozpisywać).


Zlecenia nie przejdą, musiałoby to być jakoś fabularnie zrobione, by każdy gracz miał możliwość podjąć się takich zleceń... A nie ma jakiejś wszechobecnej organizacji.
Raa Na
Raa Na
Liczba postów : 41

Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda. Empty Re: Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda.

Czw Maj 20, 2021 11:08 pm
Jak widać po wypowiedziach moich przedmówców (którzy mają notabene większy staż na forum), wynika ma to, że z tej propozycji warta uwagi jest część o zwiększeniu ilości punktów za misję. Sam również się zgadzam, że takie misje "różnego poziomu trudności" mogły być dobre, gdyby wszystko było prowadzone przez jedną osobę nie będzie zwracać uwagi na fakt, czy gracz zginie, czy też nie przez podejmowane decyzji.
A z tego co mi wiadomo, to tak nie jest, a każdy MG stara się raczej popchnąć w jakiś sposób przygodę do przodu, a nie patrzeć, czy podjęte działania mieszczą się w "kluczu".
A tablica z misjami przeszłaby chyba tylko wtedy, gdyby w świecie w którym gramy było tylko jedno główne miasto, a nie cała kolekcja planet do odwiedzenia, a każda rządzi się swoimi własnymi zasadami.
Podsumowując można by rozpatrzeć koncepcję lekkiego podkręcenia "wynagrodzenia punktowego" za misję, ale zaznaczam LEKKIEGO, a resztę sobie odpuścić
Aymi
Aymi
Liczba postów : 1103

Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda. Empty Re: Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda.

Pią Maj 21, 2021 10:43 am
Zlecenia odpadają, w takiej formie forum po prostu nie mają racji bytu.
W kwestii poziomu trudności - to w sumie MG ustala sobie, jak bardzo gracz może mieć przesrane lub nie, a zazwyczaj wynika to z decyzji podejmowanych przez postać. Tak jak powiedział Raa - nie ma sensu tworzyć jakiegoś głupiego "klucza" rodem z egzaminów maturalnych, żeby gracz miał z tego jakiś profit. O wiele ciekawsza jest fabuła, gdy gracz rzeczywiście idzie na przygodę w ciemno i nie ma pojęcia, w co wrzuci go MG, niż jakby szedł z nastawieniem "oo, to zwykła przygoda, więc nieważne co zrobię - przeżyję" i z głupotą zrobił coś, za co normalnie MG posłałby go do piachu (dajmy na to będzie skakać nad urwiskiem i spadnie - z własnej głupoty). Także taki podział też raczej tu nie przejdzie.
Co do punktacji - można pomyśleć nad zwiększeniem wynagrodzenia za przygody + zawsze istnieje też bonus jakościowy.
Laptor
Laptor
Liczba postów : 213

Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda. Empty Re: Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda.

Wto Cze 29, 2021 5:28 pm
Pojawiło mi się w ogłoszeniu jakby odświeżone info o tym temacie, więc dla pewności:

Podtrzymuje swoją wypowiedź.
Topote
Topote
Liczba postów : 139

Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda. Empty Re: Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda.

Sro Cze 30, 2021 2:12 pm
Na czym miałyby polegać zlecenia hard i super hard? Skoro z góry wiadomo, że przeciwnicy są silniejsi od nas, to raczaej odpada potyczka. W takim razie misja detektywistyczna, skradanka? Myślę, że takie rzeczy można ustalać wcześniej z graczem np. na PW.

Zlecenia pasowałyby tylko dla wąskiej grupy graczy na forum. Np. tacy łowcy nagród, czy międzygalaktyczni przestępcy, mogliby być na bieżąco z zadaniami dzięki radiu. Pytanie tylko czy warto ustanawiać system, który fabularnie kleił będzie się tylko dla jednego, dwóch graczy. Moim zdaniem nie.

Z kolei podoba mi się pomysł z możliwością zdobycia danego przedmiotu dzięki mechanice. Już teraz dział z przedmiotami wydaje się lekko zapomniany. Chociażby taka obciążana koszulka daje +2 do statów po treningu, co jest całkiem dużo. Z kolei nie ma sposobu na ich pozyskanie inaczej jak przez umiejętne kierowanie wątków fabularnych w kierunku postaci, które wiadomo, że taki przedmiot posiadają (albo przez przypadek). Może trudniejsza misja, której celem by było zdobycie przedmiotu, by to rozwiązała. Z drugiej strony nie chciałbym, żeby zaraz się okazało, że wszyscy kolejną misję robią na pancerz z obciążeniami, bo w sumie item wydaje się taki 'must have' najlepiej do zdobycia jak najszybciej.

Minieventy. Nie wiem do końca, co masz przez to na myśli. Jeśli chodzi o wrzucanie jakichś wydarzeń losowo w uniwersum, tak żeby każdy MG mógł opcjonalnie się do nich zastosować to brzmi to fajnie. Z kolei wymuszanie częstszych wydarzeń, które wciągają w jedną fabułę kilku graczy (choć bardzo fajne) spowolniają jeszcze bardziej misje, więc jak będzie ich za dużo to będzie jeszcze gorzej.
Sponsored content

Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda. Empty Re: Przygoda przygoda, każdej chwili szkoda.

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach