- @WhisNo.1 Whis' Fanboy
- Liczba postów : 976
Punktacja
Pią Wrz 02, 2022 8:19 pm
Jak wiadomo, mechanika opiera się na statystykach, które z kolei opierają się na punktach. Punkty zdobywa się za udział w misjach/eventach/sagach, a także z tytułu odbycia treningu. Oczywiście, jak to w życiu bywa, nie ma nic za darmo. Poniżej przedstawiamy, jak wygląda punktacja za dane typy wydarzeń.
Przygoda:
- 60 punktów; przygoda łatwa "A", minimum sześć tur
- 80 punktów; przygoda średnia "M", minimum osiem tur
- 100 punktów; przygoda trudna "Z", minimum dziesięć tur
W przypadku lekkiego "poślizgu" z częstotliwością odpisów Miszcza Gry, co drugi dzień zwłoki otrzymuje się 5 punktów.
Walka Gracz vs Gracz*:
- 20 punktów, podlega ocenie Miszcza Gry po każdej turze, minimum cztery tury, zwycięzca otrzymuje dodatkowo 10 punktów
*Jeśli występuje w trakcie przygody, punkty przyznawane są dopiero po zakończeniu przygody
Sparing Gracz vs Gracz*:
- 10 punktów, podlega ocenie Miszcza Gry po ostatniej turze, minimum cztery tury
*Zabrania się "sparowania" w trakcie przygody
Trening:
- trening fizyczny,
- trening mentalny,
Event/Saga:
Po każdym dużym wydarzeniu, ustalana jest pula punktów. MG oceniają indywidualnie każdego uczestnika, biorąc pod uwagę zaangażowanie, udział i pomysłowość gracza.
Przygoda:
- 60 punktów; przygoda łatwa "A", minimum sześć tur
- 80 punktów; przygoda średnia "M", minimum osiem tur
- 100 punktów; przygoda trudna "Z", minimum dziesięć tur
W przypadku lekkiego "poślizgu" z częstotliwością odpisów Miszcza Gry, co drugi dzień zwłoki otrzymuje się 5 punktów.
- Jakie są rodzaje przygód?:
- Przygoda "A":
- Przygoda łatwa charakteryzuje się zabawnym i beztroskim podejściem do gracza. Przyrównać ją można do początkowych przeżyć młodego Son Goku, kiedy to Dragon Ball kierował się głównie aspektami przygody, tajemnicy i dziecięcej niewinności.
W tego typu przygodzie nie znajdziemy potężnych przeciwników, którzy zabijają jednym uderzeniem. Nie będziemy świadkami niesamowitej walki, która trzęsie całym wszechświatem. Będziemy zwiedzać świat i odkrywać tajemnice mniejsze lub większe, z większym naciskiem na element komediowy.
- Przygoda "M":
- Przygoda średnia charakteryzuje się większą powagą niż przygoda łatwa. O ile w poprzedniej przygodzie głównym aspektem była fabuła i przygoda sama w sobie, tak tutaj wchodzimy w świat sztuk walki i aspektów mistycznych, jak magia czy zaawansowana kontrola energii Ki.
Spotkamy na swej drodze przeciwników słabszych od nas i nam równych, którzy będą dla nas wyzwaniem, ale niekoniecznie zagrożeniem.
- Przygoda "Z":
- Przygoda trudna charakteryzuje się podkręceniem tego, co spotkało nas w przygodzie średniej. To tutaj będziemy świadkami niesamowitych walk, za którymi nie każdy będzie w stanie nadążyć. To tutaj zawalczymy o coś, o co naprawdę warto się bić, o coś, co uratować może wiele istnień kosztem tego jednego, przesiąkniętego złem.
Jest ciężko, jest trudno i istnieje duże prawdopodobieństwo śmierci, przed którą nie uratuje nawet najbardziej obeznany Miszcz Gry.
A - Adventure
M - Makafushigi Adventure
Z - Doragon Bōru Zetto
Walka Gracz vs Gracz*:
- 20 punktów, podlega ocenie Miszcza Gry po każdej turze, minimum cztery tury, zwycięzca otrzymuje dodatkowo 10 punktów
*Jeśli występuje w trakcie przygody, punkty przyznawane są dopiero po zakończeniu przygody
Sparing Gracz vs Gracz*:
- 10 punktów, podlega ocenie Miszcza Gry po ostatniej turze, minimum cztery tury
*Zabrania się "sparowania" w trakcie przygody
Trening:
- trening fizyczny,
- trening mentalny,
- Trening fizyczny:
- Charakteryzuje się procesem, którego głównym celem jest zwiększenie zdolności organizmu do wykonywania wysiłku fizycznego. Dzięki niemu rosną nasze mięśnie, poprawia się sprawność, zwinność i czas reakcji.
Istnieje wiele sposobów na poprawienie zdolności ciała, czy to trening siłowy skupiony na jednej partii mięśni, czy wolniejszy, ale ogólniejszy, rozwój skupiony na rozłożeniu uwagi po równo na każdą część ciała.
Jest też dobrym wyborem, jeśli chodzi o szlifowanie swoich umiejętności sztuk walki. Prawdziwy wojownik nigdy nie ostaje na laurach, całe życie dąży do perfekcji.
Zasady treningu fizycznego:
- aby przystąpić do treningu fizycznego, postać musi być na uboczu/w samotności,
- trening fizyczny nie może być częścią przygody, ale może działać na jej zasadach, tj. w towarzystwie Miszcza Gry, który odgrywa postać NPC pomagającą w treningu,
- trening fizyczny może zostać przerwany przez inne osoby,
- trening fizyczny jest czynnością opisową, do akceptacji której potrzeba min. 18 linijek tekstu,
- trening fizyczny można przeprowadzić trzy razy w miesiącu, ale istnieje możliwość przekucia trzech treningów w jeden obszerny, który zawierać będzie 3 x 18 linijek tekstu (maksymalnie uzyskać można 55 punktów, 18 punktów za jeden trening).
Trening fizyczny jest idealną opcją dla osób, które lubią opisywać czynności treningowe.
- Trening mentalny:
- Podczas treningu mentalnego, zaangażowany wojownik zamyka oczy i wyobraża sobie przeciwnika. Jest to czymś w rodzaju symulacji, podczas której szkolone są umiejętności walki i właściwego wykorzystania energii Ki. Pozwala to użytkownikowi określić, jak rozegra się rzeczywista bitwa z danym przeciwnikiem.
Trening mentalny jest bardzo przydatny, ponieważ pozwala na zdobycie doświadczenia bojowego i wymyślenie nowych strategii. Z tego powodu pozwala trenować praktycznie wszędzie, nawet w miejscach, które nie są przystosowane do standardowego wysiłku fizycznego, takich jak zamknięte przestrzenie lub obszary, które zabraniają i uniemożliwiają wręcz normalny reżim treningowy.
Trening mentalny może trwać więcej niż 12h, ale po każdych kolejnych 12h, punktacja maleje o 1 punkt (maksymalnie uzyskać można 55 punktów):
1. 12h: 10 punktów,
2. 12h: 9 punktów,
3. 12h: 8 punktów, itd.
Symbolizować to ma zmęczenie, które po dłuższym wysiłku fizycznym, osłabi postać.
Zasady treningu mentalnego:
- aby przystąpić do treningu mentalnego, postać musi być na uboczu/w samotności, nie może prowadzić dialogów ani podejmować akcji, w innym wypadku trening mentalny zostanie przerwany,
- trening mentalny nie może być częścią przygody,
- trening mentalny może zostać przerwany przez inne osoby,
- trening mentalny sprawia, że postać jest otwarta na każdy możliwy atak z zewnątrz,
Trening mentalny jest idealną opcją dla osób, które nie lubią opisywać czynności treningowych.
Event/Saga:
Po każdym dużym wydarzeniu, ustalana jest pula punktów. MG oceniają indywidualnie każdego uczestnika, biorąc pod uwagę zaangażowanie, udział i pomysłowość gracza.
Administracja zastrzega sobie możliwość zmiany punktacji na rzecz lepszego balansu.
______________________
Aktualizacja 04.09.2022r.
______________________
Aktualizacja 04.09.2022r.
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach
|
|