Go down
avatar
Gość
Gość

Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy. Empty Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy.

Sob Sie 13, 2016 3:28 pm
Witam. Wiem, że może nie będzie to dobry początek kariery na forum, jeśli wtrącę się w mechanikę forum, ale od dawna szukam dobrego forum w uniwersum DB i co chwilę widzę kolejne kopie DBNG. Niestety, tym razem nie jest inaczej. Grałem chwilę na tamtym forum, a właściwie próbowałem, ale przez niektóre niedobre rozwiązania mechaniczne, dałem sobie spokój.

Pierwszym problemem było nieograniczone rozwijanie statystyk oraz dziwne liczenie ich, co niestety jest i tu. Grałem kilka lat na pewnym forum, gdzie rozwój był nieograniczony. Na początku fajnie, wręcz pięknie, nic mnie nie ograniczało. Tak było z rok, może dwa, ale z czasem stawało się to chaotyczne i śmieszne. Gracze, którzy mieli jedną postać od początku, przez kilka lat, nagle stawało się po prostu potworami. Podam świetny przykład. Grałem postacią, która naprawdę była na wysokim poziomie, bo radnego wioski i jounina. Miałem także największy boost do atrybutów fizycznych na całym forum. W mandzie dzięki niemu praktycznie byłeś silniejszy od każdego, dosłownie. Mogłeś zabić dziesiątki ludzi, zanim Ci w ogóle zdążyli spostrzec cokolwiek. ALE, dowódca wioski miał swoją postać bez przerwy od czterech lat. Fajnie, że mój, ale problem polegał na tym, że ja w tym booście, miałem dwa razy gorsze statystyki niż on na "sucho". A moja postać też miała jakiś rok, jak nie lepiej, a w dodatku zaczynała z punktami z poprzedniej postaci. Wiem, że w Dragon Ballu właśnie o to chodzi, żeby przezwyciężać limity, ale czasem na potrzeby rozgrywki, po prostu trzeba wprowadzić jakieś ograniczenia, jest to według mnie nieuniknione. Jeśli mogę dać jakieś pomysły, co do tego, to przejdę do rzeczy:
- Ograniczyć rozwijanie atrybutów do maks 100 punktów, a wyjść ponad tą skalę będą mogły tylko postacie, które ograniczą sobie w zamian rozwój innego atrybutu. Dajmy na to, w szybkości będzie mógł osiągnąć 120, ale za to w sile 80. Coś kosztem czegoś. Wyjść za to normalnie poza limit będzie można tylko przy użyciu transformacji czasowym i stałych. Stałe dawały by stały plus do statystyk, zaś czasowe ewentualnie mnożyłyby statystyki. Poprzez mnożyły mam na myśli mnożenie razy 1,2 czy maks x2, czy x3.
- Ewentualnie można by było wprowadzić jakie cechy charakterystyczne dla postaci, które będą miały od urodzenia, kosztem rozwoju atrybutu ponad limit, ale dalej musząc wybrać jeden lub dwa atrybuty, które będzie musiał obarczyć niższym limitem rozwoju. Np. ileś tam dodatkowych punktów rozwoju po każdej misji czy treningu, ale musi wybrać statystykę, która będzie miała niższy limit rozwoju.

Kolejnym z nich były treningi. Przeczytałem zasady tutejsze i mam wrażenie, że jest to wręcz skopiowane(nie jestem pewny, czy na pewno, ale wygląda bardzo, bardzo podobnie). Nie mam tutaj zamiaru nikogo oskarżać o plagiat, a po prostu zaproponować bardziej przystępne rozwiązanie tego tematu, gdyż te z DBNG wydaje mi się fatalne, wręcz uciążliwe i głupie. Na te chwile musimy dać dwa posty - na początek oraz koniec. Do tego data początku, końca i jeszcze wyznaczone do wykorzystania godzin na trening, w wyznaczonym czasie. Według mnie, zbyt chaotyczne, pogmatwane i niepotrzebnie rozpisane. Nie lepiej po prostu dać ludziom jeden trening na dwa tygodnie, gdzie nie będzie on trwał ileś godzin, tylko dadzą posta i dostaną od razu punkty? Oczywiście MG oceni, potwierdzi ile i już, po treningu. Gracz nie musi czekać z robieniem jakiejś misji czy czegoś innego i tyle. Za jeden trening dostaniesz kilka punktów, plus ewentualny jakiś bonus. W wyznaczony temacie będzie się tylko umieszczało linka do tematu, zmienione statystyki i tyle. Bez jakiś godzin rozpoczęcia i zakończenia, dwóch postów jednego treningu, gdzie nikt tak naprawdę nie lubi ich pisać. Ewentualnie wywalić je całkowicie i po prostu dostawać więcej punktów za wykonanie misji itp.
Haricotto
Haricotto
Admin/Time Patrol
Liczba postów : 2233

Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy. Empty Re: Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy.

Sob Sie 13, 2016 4:44 pm
Hej, cześć i czołem.

Nie możliwe, że dokonaliśmy się tutaj plagiatu. Nikt z nas w przeciągu ostatnich tygodni, a nawet miesięcy (w moim przypadku kilka lat) nie grał na NG. Podobieństwa się zdarzają, prawdopodobnie przez to, że osoby wymyślające je mogły wpaść na podobny pomysł.

Twoje pomysły to dla nas nic nowego. Większość z nich jest już omawiana w specjalnym panelu (na gg również), do którego dostęp mają tylko osoby z administracji.
Nasz MG, Yaki Chou, przeprowadza właśnie test odnośnie innej mechaniki, bo ta aktualna, jak i ta poprzednia (która nie brała pod uwagę żadnego dzielenia na ataki czy obronę) nie wpasowała się w nasz gust. Nikt tutaj nie chce robić kopii innego forum, dlatego budujemy je na zasadzie prób i błędów. Otworzyliśmy forum, ale posługując się slangiem twórców gier, jest ono w fazie alfa i dopinamy wszystko na ostatni guzik. Co oczywiście nie znaczy, że gracze, którzy już grają teraz nie mogą tworzyć postów i wiązać fabularne znajomości. Teraz przechodzimy przez fazy testów, więc ci którzy biorą w nich udział na końcu na pewno zostaną nagrodzeni za cierpliwość i wiarę w administrację.

Ale dzięki za podzielenie się swoimi pomysłami, doceniam to. Cechy postaci ograniczające je (lub wywyższające) w danej dziedzinie są pomysłem, przez który kiedyś strasznie się pokłóciliśmy. Wolałbym do tego nie wracać.
Ograniczanie statystyk też już rozpracowujemy. To tylko kwestia czasu zanim zostanie to włączone do głównej mechaniki.

Treningi i ich mechanikę stworzyliśmy na podstawie tego, w jakim czasie gracz mógłby osiągnąć pierwszą transformację swojej rasy. Dlatego wygląda to tak, jak wygląda.
avatar
Gość
Gość

Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy. Empty Re: Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy.

Sob Sie 13, 2016 4:51 pm
Wiem właśnie, że omawiacie tematy, które tutaj podałem, ponieważ zanim się zarejestrowałem, to gadałem z Yakim na GG o nich po tym, jak obczaiłem forum. Po prostu chciałem jeszcze raz je podać do wglądu wszystkim, aby móc uczestniczyć w dyskusji. Nie mówię, że jest to plagiat, po prostu te tematy wydają mi się łudząco podobne. Zresztą, nikogo nie oskarżam, bo nie taki mój cel, po prostu podałem rzeczy, które według mnie, biorąc pod uwagę kilka lat grania na różnych forach, gdzie rozwój opierał się na statystykach, ograniczonych lub nie, można by było zmienić, by były prostsze i po jakimś czasie nie sprawiły problemów.

Mam nadzieję, że zagrzeje dłużej miejsce na pbfie Dragon Balla, bo okropnie ubolewam, że jest ich tak mało. Mam też nadzieję na jakąś dyskusję, podzielenie się opiniami innych graczy. Very Happy
Haricotto
Haricotto
Admin/Time Patrol
Liczba postów : 2233

Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy. Empty Re: Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy.

Sob Sie 13, 2016 5:01 pm
Cóż, jeśli mechanika, którą testuje Yaki będzie działać, to na pewno zostanie ona zastosowana. Do tego czasu zostaniemy jednak na tej old fashion way mechanice, by już niepotrzebnie nie kombinować i nie zmieniać co chwilę zasad. Wprowadziłoby to tylko niepotrzebne zamieszanie.

Też mam nadzieję, że zostaniesz z nami na długo i że się nie zraziłeś, bo im więcej dobrych graczy, tym lepiej.
avatar
Gość
Gość

Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy. Empty Re: Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy.

Nie Sie 14, 2016 7:59 pm
Co do ograniczeń to osobiście jestem przeciwko i nigdy nie lubiłem w grach, gdy coś mnie ograniczało. To prawda, ze ludzie mają trudniej dogonić innych, ale czy nie było tak samo w DB, Naruto, Bleachu i innych? Według mnie zamiast ograniczeń można zrobić coś w stylu, że mniej dostajesz punktów doświadczenia i trudniej Ci awansować, by reszta mogła jakoś nadgonić. Osobiście nie chciałbym, by np, gram 5 lat a pokonuje mnie ktoś, kto gra niespełna rok. Dlatego jestem przeciwko jakimkolwiek ograniczeniom, ale nie jestem przeciwko czemuś co pozwoliłoby po prostu na wolniejsze zdobywanie punktów itd, acz nie bez przesady Smile.
avatar
Gość
Gość

Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy. Empty Re: Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy.

Nie Sie 14, 2016 8:40 pm
Przerabiałem już forum bez ograniczeń rozwoju, gdzie było też to, że im wyższy poziom, tym ciężej expić. Niestety, nic to nie dało, że ktoś grając Jouninem wolniej się rozwijał. Na potrzeby gry, szczególnie na forum, niektóre rzeczy po prostu lepiej ograniczyć, bo z czasem po prostu jest zbyt olbrzymia przepaść.
Yaki Chou
Yaki Chou
Liczba postów : 114

Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy. Empty Re: Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy.

Nie Sie 14, 2016 9:03 pm
Pragnę przypomnieć, że to nie jest DB, Naruto, czy Bleach. To gra na podstawie DB. Oddanie klimatu jest ważne, ale musimy wiedzieć gdzie wyznaczyć linię między uczciwą rozgrywką, a oddawaniem charakteru DB. O ile wciąż staramy się emulować uczucie uczestniczenia w serialu dodając mechaniki które udają zasady panujące w DB, nie możemy dać się ponieść do momentu w którym to gra wierna oryginałowi, lecz niezbyt zabawna do grania. Najważniejszy jest balans.
Mógłbym się nawet kłócić, że pod względem fabularnym to ma sens. Gohan musiał mieć odblokowany potencjał, zostało powiedziane, że Goku osiągnął limit tego co może osiągnąć saiyanin już w Namek sadze.
Poza tym nasz plan na ograniczenia zakłada trenowanie ponad potencjał, lecz ze zwiększonym kosztem. W końcu talent pozwala Ci łatwo doskonalić się w jednej technice.

Chcę też wspomnieć, że wolałbym już zwiększyć zakres nagród za misje i wywalić treningi. Z tego co wiem o game designie, powinieneś mieć odpowiedź na kilka pytań dotyczących każdej mechaniki. W tym wypadku:
Czy treningi są przyjemne do pisania i sprawdzania?
Ile razy można opisywać jak ktoś trenuje?
Czy to tylko łatwy sposób na zdobywanie punktów?
Zwyczajnie nie podobają mi się ze względu na powyższe powody.
Haricotto
Haricotto
Admin/Time Patrol
Liczba postów : 2233

Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy. Empty Re: Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy.

Pon Sie 15, 2016 2:43 am
Nie polecałbym kierować się tym, co było powiedziane w Namek Sadze. Im dalej w las, tym więcej było retconów, które wymazywały wcześniej ustanowione zasady w magiczny sposób, znany tylko autorowi. DBS jest tego idealnym przykładem, a i Zetce było tego trochę.

Czy treningi są przyjemne do pisania i sprawdzania?
Nie widzę w tym nic męczącego. Zwyczajny post opisujący, co dana postać robiła podczas treningu. Trening jak wiadomo może być różny. A sprawdzanie? Co za problem przeczytać czyjś post i wyciągnąć z niego wnioski?

Ile razy można opisywać jak ktoś trenuje?
No wybacz, ale nie dam komuś punktów za zwykłe rozpoczęcie treningu i nie rozwinięcie tego w poście. Zwykłe "start treningu" nie wystarczy.

Czy to tylko łatwy sposób na zdobywanie punktów?
Nie zapominaj, że razem siedzieliśmy i obmyślaliśmy treningi. Poza tym, Dragon Ball miał nieodłączny element, który polegał na coraz to większym rozwijaniu się. Nie obchodzi mnie, że były różne przygody, które od tego odchodziły. Zdobywanie nowych sił i przewyższanie innych, którzy nie chcieli trenować, to nieodłączny element DB. Przygody to inna sprawa. Z resztą, to tylko pokazuje, że jeśli masz samozaparcie, to możesz brnąć dalej i doskonalić się, nie patrząc na resztę leniuchów. Przykładem jest Gohan, który mając potencjał, został potraktowany jak naleśnik. Ale hej, czy on tego nie chciał?

Treningi muszą być, więc nie wyobrażam sobie forum bez możliwości treningu. Chyba, że ktoś mi to przedstawi w logiczny sposób. Jak na razie się to nie zdarzyło.
avatar
Gość
Gość

Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy. Empty Re: Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy.

Pon Sie 15, 2016 8:34 am
Treningi są męczące, przynajmniej dla mnie jest to katorga, dlatego na wielu forach wolałem po prostu zdobywać punkty, poprzez eventy, misje i inne przygody. Treningów unikałem jak ognia, technik uczyłem się tylko tych, co uważałem za absolutnie potrzebne, niezbędne, a resztę zostawiałem, bo nie chciało mi się pisać kolejnego treningu.
Nie mówię, że mają być wywalone, ale na pewno powinny być zmienione. Po mamy dawać dwa posty? Po jakieś przerwy między postami? Proponowałbym po prostu dać te dwa treningi w miesiącu, ale wywalić post rozpoczynający i kończący, a zamiast tego jeden duży, ustalić ile minimum i ile maksimum może dostać punktów gracz i później ocenić, na ile jego post zasłużył. Tyle. Bez zbędnego tracenia czasu, aby odczekać z napisaniem drugiego, gdzie np. komuś może wypaść jakaś ważna sprawa/sytuacja, przez którą nie będzie mógł na czas odpisać. Mniej sprawdzania dla MG, mniej kłopotu dla graczy, mniej męczenia.
avatar
Gość
Gość

Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy. Empty Re: Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy.

Pon Sie 15, 2016 6:10 pm
To, że Ty jesteś za ograniczeniami, nie znaczy, że każdy również jest. Ja jestem przeciwko, i jestem pewien, że znajdzie się wiele osób co również jest przeciwko. Jak mają być jakiekolwiek ograniczenia to po co grać. Meh.
Haricotto
Haricotto
Admin/Time Patrol
Liczba postów : 2233

Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy. Empty Re: Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy.

Pon Sie 15, 2016 6:26 pm
Treningów się nie pozbędziemy, ale po przemyśleniu sytuacji na chłodno, myślę że zmienić je można. Może i masz rację, że lepiej byłoby, gdyby skrócić to do jednej wiadomości, mniej pisania i mniej lania wody (chociaż wciąż jestem zdania, że to nic aż tak bardzo męczącego).
Dziś przysiądę i rozpiszę ten system na nowo. Postaram się to dostatecznie uprościć.

Odnośnie ograniczeń w statystykach, to nie jest to ograniczenie w stylu "Stop! Czekaj cwaniaczku, wyżej już nie pójdzie, o nie, nie, nie, nie!". Pozwolę sobie zacytować fragment tekstu z działu administracji:
"Powiedzmy, że limit na siłę twojej postaci to 50. Od 10 do 50 kosztuje Cię to normalnie, 1 punkt to zwiększenie statystyki o 1, jednakże po osiągnięciu tego limitu na rozwinięcie statystyki o jeden będzie potrzeba więcej punktów, powiedzmy 5."
Nie będzie takiej sytuacji, w której dobijesz do danej wartości i ktoś Ci powie, że to jest maks. Po prostu będzie to spowolnienie rozwoju, bo im silniejszy będziesz, tym trudniej będzie ci się udoskonalić. Przez co ciągle będzie ta adrenalina i nutka ekscytacji, że jeden gracz siedzi na ogonie drugiego. Dzięki temu gracze będą aktywniejsi w eventach, misjach, czy nawet będą bardziej się starać na treningach, by dostać więcej punktów za całokształt. Nie wspominając już o satysfakcji, kiedy uda nam się stworzyć naprawdę dobrą postać.
avatar
Gość
Gość

Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy. Empty Re: Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy.

Pon Sie 15, 2016 7:48 pm
Nihilius, nie jestem adminem, modem czy MG, a to nie jest ankieta odnośnie tego, kto chce zmian a kto nie, a po niej zostanie to wprowadzone. Ja tylko podałem kilka pomysłów w danym zakresie spraw, po doświadczeniach z kilku lat grania na różnych pbf'ach, z różnych uniwersum i różnych system gry/mechanik. To, że ja tu wyskoczę z pomysłami, to nie znaczy, że zaraz administracja zacznie głosować za wprowadzeniem ich, lub odrzuceniem. Ja tylko wyrażam swoją opinię, doświadczenia, więc nie bulwersuj się tak. Jak już, to wyskocz z jakimś pomysłem, a nie "nie bo nie i tyle".
Haricotto
Haricotto
Admin/Time Patrol
Liczba postów : 2233

Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy. Empty Re: Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy.

Pon Sie 15, 2016 9:32 pm
Spokojnie Panowie, bez kłótni. Wiadomo, że komuś może nie spodobać się pomysł z ograniczeniem statystyk, ale jak już mówiłem Nihilusie, nie jest to do końca ograniczenie, a spowolnienie rozwoju. Dalej będziesz sobie mógł rosnąć w siłę, tylko po pewnym czasie będzie to trudniejsze i cały proces przechodzić będzie wolniej. O to chodzi.
Sponsored content

Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy. Empty Re: Kilka pomysłów na zmianę kilku rzeczy.

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach