Go down
Ryu
Ryu
Maskotka
Liczba postów : 339

Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu Empty Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu

Pon Sie 07, 2017 2:02 am
Witam, ostatnio wpadłem na pewien pomysł. Jak doskonale wiemy w świecie DB bohaterowie nosili ubrania które były zdecydowanie cięższe od tych zwyczajnych. Na naszym forum jest możliwość ''trenowania'' mając na sobie ów ubrania, jednakże czy takowy wojownik bądź wojowniczka coś zyskuje na tym bądź traci? No niekoniecznie, a przynajmniej nie doszły mnie o tym słuchy. Przechodząc do meritum... Jakiś tam wojownik zakłada na siebie załóżmy te pięćdziesiąt kilogramów. Jak wiemy nie jest to małe obciążenie. Zakładając takie ubranie ów wojak powinien stracić kilka punktów szybkości. O co mi dokładnie chodzi? Mogłoby to wyglądać w taki sposób:

50KG = -2/-4 punktów statystyki szybkości(do ustalenia przez administrację).
100KG = -4/-8 punktów statystyki szybkości(do ustalenia przez administrację).

W przypadku którym gracz ma możliwość stworzenia ubrania o większym obciążeniu(załóżmy taki Shinjin), może to wyglądać następująco:

150KG = -6/-10 punktów statystyki szybkości(do ustalenia przez administrację).
200KG = -8/-12 punktów statystyki szybkości(do ustalenia przez administrację).
ITD.

Jednakże, aby gracze nie czuli się zbyt pokrzywdzeni, mogliby otrzymać jakiś bonus. Jaki zapytacie? Już wyjaśniam kolejnym wzorem:

50KG = +1/+2 dodatkowe punkty podczas treningu(do ustalenia przez administrację).
100KG = +2/+3 dodatkowe punkty podczas treningu(do ustalenia przez administrację).
150KG = +3/+4 dodatkowe punkty podczas treningu(do ustalenia przez administrację).
ITD.

O to jak się przedstawia ten pomysł. Mam nadzieję że administracja chętnie wypowie się w tym temacie.
avatar
Gość
Gość

Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu Empty Re: Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu

Pon Sie 07, 2017 10:20 am
Ja się chętnie wypowiem na ten temat: Nie.

Po pierwsze, zaproponowane wartości kilogramowe są zdecydowanie za małe przy treningach jakie gracze robią, już przy 600PL zdarzało się robić na luzie 1000 pompek czy trenować z obciążeniem 20G... Dlatego myślę, że powinno to być nieco inaczej zrobione:
Strój treningowy 500 kg - Przy noszeniu ubrania wyposażonego w obciążenia, przez swoje dwa treningi do statystyk, otrzymuje premię +1 punktu do drugiego treningu.
Wartości obciążenia stroju zwiększały by się do: 1000kg, 2000kg, 5000kg, 10000kg, 20000kg. Ka każdy strój o większej wadze, premia pkt do drugiego treningu zwiększała by się o 1.

Dodatkowo, na tej samej zasadzie powinien działać pokój grawitacyjny Saiyan czy Changów, które mają (Vegeta rozwalił w takim Saibamenów jak był mały), jednakże wartości G zwiększały by się kolejno: 50G, 100G, 200G, 500G, 1000G, 2500G i również zwiększały by wynagrodzenie za drugi trening statystyk o 1, 2, 3, 4, 5, 6 punktów.
___________________________________________
Żeby nie było oczywiście za łatwo, należy nałożyć ograniczenia, wszak to ogromne obciążenie, tak? Więc przy założeniu, że zwykli ziemianie mają każdą statystykę po 1:
Strój 500 kg/Pokój 50G - Od 10 punktów siły
Strój 1k kg/Pokój 100G - Od 15 punktów siły
Strój 2k kg/Pokój 200G - Od 30 punktów siły
Strój 5k kg/Pokój 500G - Od 70 punktów siły
Strój 15k kg/Pokój 1000G - Od 210 punktów siły
Strój 30k kg/Pokój 2500G - Od 400 punktów siły

Do 1k KG/100G będzie można korzystać bez transformacji, potem wyliczenia są tak zrobione by trzeba było kolejnych transformacji - oczywiście policzyłem to dla Laptora, czyli dla wszystkich tych osób, które idą podobnych systemem rozdawania stat (bo mam 2 transformacje już, więc było łatwiej) oraz Honoberuto (bo również ma 2 transformacje), czyli również dla każdego, kto idzie podobnym systemem rozdawania statystyk.

Nie mówię temu pomysłowi TAK, ale zaproponowałem jak JA to widzę, czekam na opinię innych.
Aymi
Aymi
Liczba postów : 1103

Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu Empty Re: Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu

Pon Sie 07, 2017 10:36 am
Nie administracja, ale też coś powiem.

Wiadomo, że to, jaki ciężar jesteśmy w stanie unieść, zależy od naszej kondycji, w tym też siły. W końcu taki Pudzian podniesie sobie te 50kg bez większego problemu, a przeciętny człowieczek będzie miał z tym problem. Już nie wspominając o noszeniu tego. Uważam więc, że nawet to ewentualne ograniczenie szybkości, które proponuje Ryu, powinno być w jakimś stopniu uzależnione od PL/siły użytkownika. W końcu Goku ćwicząc u Kaio po walce z Cellem, miał na sobie obciążenie, które odczuwał mniej po przemianie w ssj (było to bodajże w którymś odcinku fillerowym z turniejem w zaświatach, o ile dobrze kojarzę - scena z kilkutonowymi obciążnikami przy spotkaniu dwóch Kaio).

Sam pomysł z wprowadzeniem ograniczenia szybkości a także bonusem do treningu w obciążeniu jest jak najbardziej na plus. Oczywiście samo zdobycie takiego stroju nie mogłoby być wzięte z niczego, bo każdy by się na to rzucił, ale np. można by to uwarunkować treningiem u NPC, od którego to gracz otrzymałby strój treningowy. Same ograniczenia, jak i bonusy uzależniłabym od kondycji postaci (o której już wspominałam) i ustawiła swego rodzaju widełki. Np. w zakresie danego PL czy siły dać ograniczenie do szybkości na poziomie minus tyle i tyle, a do tego taki a taki bonus treningowy.

Myślę, że w tej formie będzie to bardziej przejrzyste i wiarygodne.

Ode mnie na razie tyle o/
Tensa
Tensa
Time Patrol
Liczba postów : 450

Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu Empty Re: Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu

Pon Sie 07, 2017 7:07 pm
No dobra w sumie to z lapkiem co do pokoju się zgodzę, a co do samych wyliczeń to nie wiem nie chce mi się tego teraz przeliczać. Ale sam trening z obciążeniu widzę nieco inaczej.
Trening z ciężarem = dodatkowe pkt, zmusza w końcu ciało do większego treningu.
Ale z tego co pamiętam goku przy pierwszej walce z piccolo miał ciężki strój po którego zrzuceniu, tak jak i w fillerach z garlickiem . Po zrzuceniu stroju byli oni szybsi/silniejsi, sam strój noszony cały czas powinien moim zdaniem na czas załóżmy pierwszych trzech przygód od założenia zmniejszać szybkość o X pkt, a po tych przygodach nie działać negatywnie. Jednak w momencie zrzucenia dawałby on określony bonus na czas walki/przygody, a potem trzeba znów założyć strój.... chyba wyszło skomplikowane, a miało być prosto.
avatar
Gość
Gość

Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu Empty Re: Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu

Sro Sie 09, 2017 3:55 pm
Pomysł Tensy z tym, żeby to był tymczasowy Bonus jest jak najbardziej Okej. Ściągasz ciężkie ubranie czy inne i masz dodatkowy bonus na walkę/przygodę i tylko tyle.
A bonusy do treningów miesięcznych to sale grawitacyjne oraz komanaty czasu u Kamiego. Czyli specjalne strefy, gdzie nie każdy może je dorwać.
Cheri
Cheri
Liczba postów : 111

Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu Empty Re: Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu

Sro Sie 09, 2017 9:35 pm
Dobra pomysł fajny, Lapka wykonanie też, to czas podkraść po trochu i zrobić po mojemu, więc po kolei lećmy.

1. Trening z obciążeniem (zakłada, że z "obciążników" korzystamy tylko podczas treningu.) - jako, że mięśnie nie są przyzwyczajone do zwiększonej masy na stałe, trening tego typu daje dodatkowe pkt na stałe.

Strój 500 kg - Od 10 punktów siły +1 pkt co drugi treningi
Strój 1k kg - Od 15 punktów siły +2 pkt co drugi trening
Strój 2k kg - Od 30 punktów siły +3 pkt co drugi trening
Strój 5k kg- Od 70 punktów siły +4 pkt co drugi trening
Strój 15k kg - Od 210 punktów siły +5 pkt co drugi trening
Strój 30k kg- Od 400 punktów siły +6 pkt co drugi trening


W miesiącu wykonać można jeden trening z dodatkowym obciążeniem, a dlaczego? Na początku wszystko wydaje się pięknie ładnie, +1 pkt jak half czy +2 jak chang w miesiącu, ale schody zaczynają się później +4 pkt w miesiącu są jak dodatkowy trening, a biorąc pod uwagę i tak szybki rozwój wydaje mi się, że takie ograniczenie jest na miejscu. Zastanawiam się jednak czy nie zaznaczyć, że uzyskanych w ten sposób dodatkowych pktów nie można wydać w energie, nie wiem czy ma to sens, gdyż tego typu trening nie wpływa na nią w żaden oczywisty sposób, no i dodatkowo w sumie nie wiem co...

2. Pokój grawitacyjny - każdy wie co i jak, jednak z dostępnością jest już ciężej niż w wypadku obciążników, nie oszukujmy się łatwiej znaleźć shinjina, gracza npc niż dostać (w większości przypadków) dostęp do takiego pomieszczenia, dlatego proponował bym punktacje o jeden większą, ale jednocześnie nieznaczne zwiększenie wymagań, ewentualnie pktacje taką jak w pkt 1.

Pokój 50G - Od 15 punktów siły +2 pkt co drugi treningi
Pokój 100G - Od 25 punktów siły +3 pkt co drugi treningi
Pokój 200G - Od 50 punktów siły +4 pkt co drugi treningi
Pokój 500G - Od 90 punktów siły +5 pkt co drugi treningi
Pokój 1000G - Od 240 punktów siły +6 pkt co drugi treningi
Pokój 2500G - Od 480 punktów siły +7 pkt co drugi treningi

3. Strój obciążający - noszenie przez cały czas ciężkiego stroju zmniejsza naszą szybkość na czas 3 treningów misji, jest to czas przez który ciało musi przyzwyczaić się do zwiększonej masy. Po upłynięciu tego czasu ujemny modyfikator znika. A co daje nam noszenie takiego stroju? Po upływie 3 przygód/treningów/walki w momencie zdjęcia stroju otrzymujemy bonus do siły/szybkości na czas trwania jednej przygody/walki otrzymujemy bonus do szybkości i siły. Po zakończeniu owej przygody/walki (ewentualnie przed rozpoczęciem następnej przygody/walki) należy jednak ponownie założyć strój, aby ciało nie odzwyczaiło się od zwiększonej wagi i po raz kolejny nie trzeba było odbywać 3 przygód/treningów/walk w celu przyzwyczajenia się. Co oczywiste, każdorazowo kiedy zwiększamy obciążenie nasze ciało po raz kolejny musi przejść proces przyzwyczajania.

Strój 500 kg - Od 10 punktów siły -5 szybkości, +5 pkt siły i szybkości po zdjęciu
Strój 1k kg - Od 15 punktów siły -10 szybkości +7 pkt siły i szybkości po zdjęciu
Strój 2k kg - Od 30 punktów siły -15 szybkości +10 pkt siły i szybkości po zdjęciu
Strój 5k kg- Od 70 punktów siły -20 szybkości +12 pkt siły i szybkości po zdjęciu
Strój 15k kg - Od 210 punktów siły -25 pkt +14 pkt siły i szybkości po zdjęciu
Strój 30k kg- Od 400 punktów siły -30 pkt +16 pkt siły i szybkości po zdjęciu

Nie wiem czy bonusy nie są za wysokie ze względu na transformacje, chodzi mi po głowie jeszcze inna możliwość, a mianowicie podniesienie ich, ale zaznaczenie, że nie są one mnożone podczas transformacji.

Ode mnie tyle, przynajmniej na razie, a co do pomysłu jestem jak najbardziej za.
Haricotto
Haricotto
Admin/Time Patrol
Liczba postów : 2233

Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu Empty Re: Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu

Sro Sie 09, 2017 10:53 pm
Myślę, że to wszystko, co tutaj podajecie jest zbyt skomplikowane. To tylko dokłada niepotrzebnej pracy, ponieważ trzeba będzie tego pilnować, nadzorować i sprawdzać. Kolejna praca wrzucona na barki Mistrzów Gry.

Sam pomysł nie jest zły, ale rozwinięcie go nie podoba mi się wcale. Nie jestem fanem żadnej z w.w. propozycji.
Sponsored content

Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu Empty Re: Wspaniałe, świetne i doskonałe(no dobra... przesadziłem) pomysły Ryu

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach