pomysły

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Go down

pomysły

Pisanie by Jirri on Sob Wrz 22, 2018 9:58 pm

Tak. Prędzej czy później ten temat MUSIAŁ tutaj wrócić. Co mogę powiedzieć...
Jeśli chodzi o balans, nasze forum leży, kwiczy i prosi o jak najszybsze dobicie. Naszym rasom wręcz wybitnie brak balansu, techniki to śmiech w biały dzień, a transformacje wymagają gruntownego przemyślenia... Że nie wspomnę o niedorzecznej mocy, jaką jest absorpcja.

Zacznijmy więc od tego, co trzeba zmienić.

1. Transformacje.
Prosta sprawa. Balans transformacji nie istnieje. Formy Saiyan (głównie te początkowe, potem nie jest tak źle) są właściwie śmiechu warte - nie dość, że zabierają ki, to jeszcze mają mnożniki niższe, niż transfy stałe. To oczywiście należy zmienić jak najszybciej. Przede wszystkim należy zmniejszyć mnożniki niektórych przemian stałych u innych ras i podbuffować te niestałe, by koszt ki był wynagradzany większą mocą. Jako przykład form, które koniecznie trzeba zmienić podam dwie: 3rd Form changów (ogólnie co nieco za duże mnożniki w porównaniu do przemian czasowych, do tego koniecznie buff dla ASSJ i USSJ) i Evil Form Majinów (posrane mnożniki, których świat nie widział za zero ki, obrywają jedynie w wytrzymałości, co w pełni rekompensuje im regeneracja). Zanim podam własne propozycje mnożników, zaczekam na wasze opinie. Ponadto koniecznie należy rozbić LSSJ na kilka form, o czym mówiłem już Haremu. Chodzi o to, żeby moc była tam zdobywana stopniowo, a nie nagle, kompletnie z dupy w jeden post.

2. Techniki.
Za mało i za słabo przemyślane. Co niektóre są kompletnie nieopłacalne względem innych, wystarczy na przykład porównać Galick Gun i Execution Beam do Double Sunday. Te dwie pierwsze są kompletnie do niczego, trzecia w sumie też, ze względu na to, że Bakuhatsuha jest jeszcze lepsza. To trzy techniki, z których nikt nigdy nie skorzysta.
Przede wszystkim prawda jest taka, że większość technik, to tak naprawdę różne "skiny" dla danego mnożnika, czasem też nieco inny sposób trafienia. Należy przede wszystkim je jakoś zróżnicować - dać każdej jakieś konkretne dodatkowe efekty (Death Beam: penetracja, która robi to i to. Death Ball: jakieś inne to i to). Wtedy będzie to odpowiednio zróżnicowane i faktycznie będzie z czego wybierać, jak i może udać się zrobić z Galick Guna technikę użyteczną. No i miło by było zobaczyć WIĘCEJ tych technik. Dobrym dodatkiem byłyby też jakieś techniki opierające się o sztuki walki, bo póki co są to prawie tylko wystrzały mas energii, co, spójrzmy prawdzie w oczy, zbyt wiele z technikami wspólnego nie ma. Nawet taki Death Beam to technika tylko w domyśle, bo w rzeczywistości to zwykły wystrzał energii z palca.

3. KI
To wymaga gruntownych zmian. Przede wszystkim transformacje zabierają jej za mało. I to się tyczy WSZYSTKICH transformacji. Żadna nie jest w stanie pozbawić wojownika ki, chyba że w 10 tur, o ile użyje się jeszcze paru technik. Osobiście wyrzuciłbym zależność KI od Energii, a zamieniłbym na wartość procentową dla danych transf i technik. Wtedy taką wartość procentową możnaby też na przykład stopniowo zmniejszać w miarę zyskiwania wprawy w technikach i transformacjach.

4. Umiejętności.
KONIECZNIE należy to zmienić. Póki co przeciętny pan na forum ma w swoim arsenale tylko sztuki walki i kontrolę ki, co w praktyce spowodowało jedynie utratę dwóch treningów na nauczenie się umiejętności, bez których praktycznie nie da się grać. Nie jest to nawet nagroda dla pracowitych, ale przykry obowiązek każdego. Żeby umiejętności miały sens, potrzeba ich więcej, oraz konieczny jest w nich progres. Stopniowe opanowywanie umiejętności, które nagrodzi tych, którzy wydali na to więcej swoich treningów, może nawet jakieś dodatkowe techniki związane z poszczególnymi umiejętnościami (telepatia, telekineza, manewry w sztukach walki). Proszę o propozycje.

5. Absorpcja
Serio, nie mam pojęcia co z tym można zrobić, bo jest broken w każdej możliwej formie. Najchętniej bym ją wypieprzył, ale na to trochę za późno. Pomysły?

A więc czekam niecierpliwie na odpowiedzi.
avatar

Jirri
Time Patrol

Liczba postów : 486

Powrót do góry Go down

Re: pomysły

Pisanie by Laptor on Pon Wrz 24, 2018 10:16 pm

1. Wynik dodania każdego mnożnika z każdej rasy:
Saiyanie:
SSJ1 = 9,5
SSJ2 = 19,5
SSJ3 = 26
Gold Oozaru = 32
SSJ4 = 40
RAZEM= 127, największe ze wszystkich, lecz ponoszą żałosny i nie odczuwalny koszt ki.
Ale nie zapominajmy o dodatkowych transformacjach rasy jak Oozaru(x6), ASSJ (x12) i USSJ (x10).

Nameczanie:
Odpowiednik ssj = 10,5
odpowiednik ssj2 = 12
odpowiednik ssj3 = 20
odpowiednik gold oozaru = 32
odpowiednik ssj4 = 40
RAZEM = 114,5
Dodatkowo ma odpowiednik Oozaru, Great namka (x6)


Changelingi:
Odpowiednik ssj = 10,5
odpowiednik ssj2 = 12
odpowiednik ssj3 = 20
odpowiednik gold oozaru = 32
odpowiednik ssj4 = 40
RAZEM= 114,5
No i dodatkowo ma formę 100% (x26)


Bio androidy:
Odpowiednik ssj = 10
odpowiednik ssj2 = 12
odpowiednik ssj3 = 20,5
odpowiednik gold oozaru = 32
odpowiednik ssj4 = 40
RAZEM= 114,5


Tsufulianie:
Odpowiednik ssj = 9,5
odpowiednik ssj2 = 13
odpowiednik ssj3 = 10 + statystyki tsufula z 2 transformacji
odpowiednik gold oozaru = 14 + statystyki tsufula z 3 transformacji
odpowiednik ssj4 = 20 + statystyki tsufula z 4 transformacji
RAZEM= ???


Ziemianie:
Odpowiednik ssj = 9,5
odpowiednik ssj2 = 11,5
odpowiednik ssj3 = 20
odpowiednik gold oozaru = 32 + sam wybiera sobie mnożniki
odpowiednik ssj4 = 40
RAZEM= 113 + wybiera sobie sam mnożniki na 34 transformacji.
Oraz dodatkowa transformacja Ego Zone (x11)


Majini:
Odpowiednik ssj = 10,5
odpowiednik ssj2 = 12
odpowiednik ssj3 = 20
odpowiednik gold oozaru = 32
odpowiednik ssj4 = 40
RAZEM= 114,5


Shinjini:
Odpowiednik ssj = 10
odpowiednik ssj2 = 13
odpowiednik ssj3 = 20
odpowiednik gold oozaru = 32
odpowiednik ssj4 = 40
RAZEM= 115


Androidy:
Odpowiednik ssj = 10
odpowiednik ssj2 = 12
odpowiednik ssj3 = 20
odpowiednik gold oozaru = 32
odpowiednik ssj4 = 40
RAZEM= 114


Demony:
Odpowiednik ssj = 10
odpowiednik ssj2 = 13
odpowiednik ssj3 = 20
odpowiednik gold oozaru = 32
odpowiednik ssj4 = 40
RAZEM= 115

Wszystkie mnożniki wyglądają tak samo, można ewentualnie dodać do 115 każdej, lub obniżyć do 114, jak chcecie... wydaje mi się, że twoje oburzenie w transformacjach jest bezpodstawne, pewnie nawet nie przeliczyłeś niczego, tylko rzuciłeś okiem.

_______________________________________________

2. Skoro mielibyśmy coś takiego zrobić, to trzeba by było wpieprzyć kolejną mechanikę na jakieś twoje penetracje i inne rzeczy. Zaraz powstanie z forum czysty RPG... Ja techniki chciałem wprowadzić, trzeba było je tylko dopieścić... Ale stało się z dwoma tematami z technikami, to samo co z twoim na mechanikę niszczenia planety Smile Więc cóż... Miałem też pomysł, aby dodać grupę zdolności technik np. podpalające, rażące, unieruchamiające. Ale jak zobaczyłem, że wszyscy mają w tyłku 2 tematy z większą ilością technik, to dałem sobie spokój i pomysł poszedł do kosza. Więc starać się nie będę, teraz wy się postarajcie.


_______________________________________________

3. Osobiście nie zauważyłem żadnych problemów z KI. Po prostu. Generalnie nie uważam by takie transformacje wymagały... chociaż może faktycznie odpalenie transformacji powinno coś zabierać na każdym etapie, ale musiało by to być do "wytrenowania" tak jak w anime czy mandze DB.


_______________________________________________

4. -


_______________________________________________

5. Okej, masz na myśli raczej wchłanianie, które od roku jest mi po prostu blokowane, podczas gdy Ty przez 12 miesięcy zdobyłeś dodatkowo 240 PL, a niektórzy saiyanie (którym zenkai też za rzadko wchodzi) po 90 PL. Ja raz zdobyłem wchłanianie na Narace i zyskałem połowę tego co Ty przez ten rok. Więc, tak wypieprzy ją, bo dodatkowa umiejętność, która powinna być pasywną umiejętnością, a na którą musiałem zmarnować trening jest bezużyteczna, podczas gdy inne rasy zdobywają zwyczajnie, za darmo punkty statystyk...


_______________________________________________

_________________
Ore ni kateru no wa, ore dake da
______________________________________________________
avatar

Laptor
Mistrz Gry

Liczba postów : 1483

http://www.invincible.oxn.pl

Powrót do góry Go down

Re: pomysły

Pisanie by Jirri on Sob Wrz 29, 2018 1:48 pm

Ok, mówię tylko od razu, że ten temat NADAL JEST AKTYWNY. W związku z tym proszę o podawanie swoich opinii, po to tutaj jest. Na post Laptora wkrótce odpowiem, a będę miał trochę do powiedzenia.
avatar

Jirri
Time Patrol

Liczba postów : 486

Powrót do góry Go down

Re: pomysły

Pisanie by Nihilius Imperius on Czw Paź 04, 2018 4:11 pm

Ja to nawet nigdy nie byłem za LSSJ bo uważam to za niesprawiedliwe wobec innych ras. Co do reszty się zgadzam, że te formy powinny być silniejsze, ale też nie należy z tym przesadzić bo zaraz się okaże, że np tacy shinjini są słabsi. A i pamiętajmy, że pewne rasy też mają formy niestałe. Shinjini mają Super i Holy/Cursed Form jako dwie niestałe. Co z nimi?
avatar

Nihilius Imperius

Liczba postów : 37

Powrót do góry Go down

Re: pomysły

Pisanie by Jirri on Pią Paź 05, 2018 7:39 pm

Ok, odpowiedź dla Laptora po dość długim czasie.


Mordko, rozumiem, że starasz się patrzeć krytycznym okiem, ale mam parę uwag.

1. Dodawanie mnożników nie ma najmniejszego sensu. Fakt - Saiyanie mają swoje SSJ 3 i w związku z tym mają więcej mnożnika. Faktem jest jednak to, że SSJ 3 to jedyna faktycznie dobra transformacja, jaką mogą się pochwalić. ASSJ i USSJ są praktycznie bezużyteczne - ich mnożniki są z tego co kojarzę najmniejsze ze wszystkich ras, a do tego dochodzi jeszcze utrata energii. Z kolei mnożniki x8 i x10 są dla każdej rasy, więc wtedy w jednej chwili "zróżnicowane formy" zmieniają się w "różne skiny dla jakiegoś mnożnika". Co do ciebie Nihi - wszystkie transformacje tymczasowe powinny być silniejsze od stałych, ale powinny za to pobierać tyle ki, by było to faktycznie odczuwalne i stanowiło balans dla lepszych mnożników. Z kolei te dwie formy Shinjinów nawet nie ciągną ki, więc na dobrą sprawę wcale tymczasowe nie są.

2. Właściwie to wręcz przeciwnie. Mielibyśmy tu więcej realizmu, wreszcie bycie przebitym na wylot coś by powodowało, a nie stanowiło wymówkę dla odejmowania HP.

3. Tak jak właśnie pisałem - trenowanko powinno być. W późniejszej fazie gry ki będzie tyle, że techniki będą kompletnie nieodczuwalne, a tak być nie bedzie.

4. -

5. Dobrze mordko... Słuchaj, ja naprawdę rozumiem, że to może wywoływać frustrację, ale spójrzmy na to obiektywnie.

Fakt, osiągnąłem taką samą moc w pół roku, co ty w jedną z tych absorpcji, ale spójrzmy na to trzeźwo.

Moc w pół roku u mnie = moc w jeden post dla ciebie

Nie chodzi mi tu o pozbawienie majinów ich jedynej mocy. Chcę wypieprzyć moc, która była zupełnie nieprzemyślana, OP na początku, a później bezużyteczna, a w zamian dać taką, która będzie zbalansowana i będzie dawać przydatne bonusy przez cały czas, na równi z innymi rasami.
avatar

Jirri
Time Patrol

Liczba postów : 486

Powrót do góry Go down

Re: pomysły

Pisanie by Haricotto on Pon Paź 08, 2018 6:10 pm

Za ewentualny balans będziemy się zabierać, kiedy forum będzie w fazie przechodzenia na nowy silnik/styl (modernbb).

Zanim się wypowiem, chciałbym, by więcej osób zabrało głos w dyskusji.

_________________
avatar

Haricotto
Admin/Time Patrol

Liczba postów : 1409

Powrót do góry Go down

Re: pomysły

Pisanie by Sponsored content



Sponsored content


Powrót do góry Go down

Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat Powrót do góry


 
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach