Go down
Haricotto
Haricotto
Admin/Time Patrol
Liczba postów : 1713

Stamina Empty Stamina

on Pon Kwi 15, 2019 10:49 pm
Cześć i czołem, kluski z barszczem. Nie ma rymowania.

Planowana stamina przedstawia się następująco. Dajcie znać co myślicie.

Kod:
Stamina = KI + 2xHP

Zakres zmian i wpływ na statystyki postaci (siła, szybkość):
100% - 75% - wszystkie statystyki mają swoją pełną wartość (100%)
75% - 60% - postać lekko zmęczona, statystki mają wartość 90%
60% - 50% - postać zmęczona, statystki mają wartość 85%
50% - 30% - postać bardzo zmęczona, statystyki mają wartość 80%
30% - 1% - postać na skraju wyczerpania, statystyki mają wartość 75%

dodatkowo: w przypadku wartości KI<30% - obniżenie staminy o 10%

_________________
Stamina 3rhfQvw
Fabu
Fabu
Liczba postów : 51

Stamina Empty Re: Stamina

on Pon Kwi 15, 2019 11:17 pm
Dla mnie pomysł ze staminą bardzo dobry! Mi się podoba.

Teraz już będzie trzeba uważać z rzucaniem technikami na prawo i lewo bo postać może się bardzo szybko zmęczyć, przez to odbije się to na statystykach.

Jak użyjemy techniki tracimy stamine, jak dostaniemy obrażenia również, a co z innymi wysiłkami fizycznymi naszych postaci? No bo bieganie, skakanie, wspinanie czy nawet uderzanie w jakimś stopniu może nas zmęczyć. Nie mówię że w dużym, ale w takim bardzo małym.
Przykładem mogą być sceny w wielu produkcjach gdzie szybka postać szpanuje swoją szybkością przed swoim przeciwnikiem, w wyniku przez te swoje wygibasy po chwili staje i łapie oddech. Albo też przytoczyć sytuację jak niekiedy próbuje się zmęczyć wolniejszego ale za to silniejszego przeciwnika, unikając jego ataków czy bawić się z nim w kotka i myszkę.

Czy idziemy już w taki "realizm", przez co gracze będą musieli czasami przemyśleć jeszcze bardziej swój ruch bądź nawet "build" swojej postaci, czy lepiej nie utrudniać sobie życia?
Haricotto
Haricotto
Admin/Time Patrol
Liczba postów : 1713

Stamina Empty Re: Stamina

on Pon Kwi 15, 2019 11:30 pm
Myślę, że lepiej nie utrudniać sobie życia. Sama utrata staminy za otrzymane obrażenia i spadek energii Ki jest wystarczająca. Pilnowanie tego, kto i ile i w jaki sposób wykonuje swoje ruchy, na dłuższą metę może być męczące. Głównie chodzi o ulepszenie mechaniki, żeby wyrównać szansę słabszych graczy w potyczkach z silniejszymi (w sytuacji, w której ten silniejszy jest osłabiony). Doszukiwanie się, że "o nie, on nie mógł tak daleko skoczyć, bo jest zbyt zmęczony!" będzie utrudniało zabawę, która ma dawać frajdę, a nie być nieprzyjemnym obowiązkiem (zwłaszcza dla MG).

_________________
Stamina 3rhfQvw
Laptor
Laptor
Liczba postów : 88

Stamina Empty Re: Stamina

on Wto Kwi 16, 2019 9:39 am
Ja bym proponował to co już pisałem. Kondycję postaci, czy tam tą staminę, określiłbym prościej niż proponujecie.
Zwyczajnie dać tak, że stamina zależy od poziomu HP i KI w ten sposób:
HP lub KI 100% - 80% - Wszystkie statyki mają swoją maksymalną wartość.
HP lub KI >80% - 60% - Szybkość spada o 10%.
HP lub KI >60% - 40% - Szybkość i siła spadają o 20%.
HP lub KI >40% - 20%  - Szybkość, siła i percepcja spadają o 50%
HP lub KI >20% - Wszystkie statystyki spadają o 70%.
Nihilius Imperius
Nihilius Imperius
Liczba postów : 160

Stamina Empty Re: Stamina

on Wto Kwi 16, 2019 3:04 pm
Dla Mnie pomysł nawet spoko, ale nie jestem do końca pewien, bo jak nie masz ki to jesteś bardziej zmęczony w kwestiach energii, ale raczej mało hp nie powinno mieć wpływu na same ataki ki, dlatego powinno się podzielić te minusy. Np mniejsze ki to percepcja, i same ataki ki spadają, ahp to szybkość i siła, etc.
Aymi
Aymi
Mistrz Gry
Liczba postów : 789

Stamina Empty Re: Stamina

on Wto Kwi 16, 2019 5:08 pm
Nihil, możesz spamować technikami a samemu nie dać się zranić, czyli KI spada a HP ma 100%, i i tak się zmęczysz, a skoro się męczysz to spada ci koordynacja (za którą odpowiadają siła i szybkość). Percepcji nie ma sensu tu ruszać bo i tak zauważyć coś możesz, ale przy ograniczeniu speeda nie zdążysz w porę zareagować i uniknąć czegoś. Ale tak czy inaczej kondycja (czyli odpowiednik HP) ma tu większe znaczenie niż pokłady zużywanego KI. KI to 1/3 wartości staminy, a HP 2/3.

_________________
Koniec prawie zawsze jest początkiem...

Nihilius Imperius
Nihilius Imperius
Liczba postów : 160

Stamina Empty Re: Stamina

on Wto Kwi 16, 2019 5:46 pm
Zmęczę, ale prędzej mentalnie, aniżeli fizycznie. To tak jakby mag się wypruł z many. Z resztą pamiętajmy, że były rasy, które się nie męczyły :v.
Fabu
Fabu
Liczba postów : 51

Stamina Empty Re: Stamina

on Wto Kwi 16, 2019 8:42 pm
Tak, ale ki to nie mana. Nawet chyba było wiele razy że po takim ogromnym ataku ki postacie były zmęczone. Czy też w innym anime, gdzie użyli dużo chakry, reitsu czy kij tam wie innych energii to byli zmęczeni fizycznie, a nie mentalnie.
Jestem za tym żeby było tak jak Hari przedstawił, bo wydaje mi się to najbardziej optymalne.
Co do propozycji Laptora to jakoś do mnie nie przemawia ; o
Nihilius Imperius
Nihilius Imperius
Liczba postów : 160

Stamina Empty Re: Stamina

on Wto Kwi 16, 2019 9:49 pm
Ta, ale nie było to, aż takie wyczerpanie. Z resztą na początku byli, ale po walce. A nie tylko po uwalnianiu technik. Potem to prawie w ogóle nie pamiętam, by się jakoś specjalnie męczyli.
Aymi
Aymi
Mistrz Gry
Liczba postów : 789

Stamina Empty Re: Stamina

on Wto Kwi 16, 2019 11:34 pm
Wypuszczenie techniki = ubytek energii z organizmu = osłabienie organizmu. Pamiętajmy że Ki to energia życiowa obecna w każdym żywym stworzeniu, a także w planetach i gwiazdach (Goku w końcu zbierał genki ze wszechświata), czyli ubytek tej energii musi wpływać na zmęczenie organizmu. Mimo że wydaje się, że Ki to odzwierciedlenie many u magów, to jednak nie jest to energia umysłu a ciała, czyli rzecz poniekąd fizyczna.
To tak w formie wyjaśnienia Wink

_________________
Koniec prawie zawsze jest początkiem...

Nihilius Imperius
Nihilius Imperius
Liczba postów : 160

Stamina Empty Re: Stamina

on Sro Kwi 17, 2019 6:45 pm
Energia z ciała to dalej nie jest energia fizyczna. Po za tym zmęczenie jest na pewno mniejsze, aniżeli byś był strasznie ranny. Więc prędzej powinno być na odwrót z ki i hp, albo 2x KI + 2x HP. Inaczej to może sprawić, że postacie i buildy opierające się na ki, będą jeszcze słabsze.
Haricotto
Haricotto
Admin/Time Patrol
Liczba postów : 1713

Stamina Empty Re: Stamina

on Wto Maj 07, 2019 9:25 am
Dziś wrócę do staminy i przysiądę nad nią, żeby jeszcze bardziej ją uprościć. W każdym razie, dziękuję za odzew.

_________________
Stamina 3rhfQvw
Haricotto
Haricotto
Admin/Time Patrol
Liczba postów : 1713

Stamina Empty Re: Stamina

on Sro Maj 08, 2019 8:28 am
Kod:
STAMINA = HP + KI
100% STAMINA = 100% siły, szybkości i energii
80% STAMINA = 80% siły, szybkości i energii
60% STAMINA = 60% siły, szybkości i energii
40% STAMINA = 40% siły, szybkości i energii
30% i mniej = 30% siły, szybkości i energii

Spada siła postaci, prędkość postaci i DMG technik.

_________________
Stamina 3rhfQvw
Arisu
Arisu
Liczba postów : 134

Stamina Empty Re: Stamina

on Sro Maj 08, 2019 10:35 am
Dla mnie wygląda git (choć co tam moja postać o walkach wie xd)
Laptor
Laptor
Liczba postów : 88

Stamina Empty Re: Stamina

on Sro Maj 08, 2019 12:42 pm
Zrobiłbym jeszcze od 10% staminy w dół = 10% stat.
Nihilius Imperius
Nihilius Imperius
Liczba postów : 160

Stamina Empty Re: Stamina

on Sro Maj 08, 2019 3:50 pm
STAMINA = HP + KI
100% STAMINA = 100% siły, szybkości i energii
80% STAMINA = 70% siły, szybkości i energii
60% STAMINA = 60% siły, szybkości i energii
40% STAMINA = 40% siły, szybkości i energii
20% i mniej = 20% siły, szybkości i energii

Moim zdaniem to by było lepsze, albo też dodać to co pisze Laptor.
Haricotto
Haricotto
Admin/Time Patrol
Liczba postów : 1713

Stamina Empty Re: Stamina

on Pon Maj 13, 2019 5:45 pm
Dobrze, to wprowadzam staminę z dodatkową wartością 10%, o której wspominano wyżej.

_________________
Stamina 3rhfQvw
Sponsored content

Stamina Empty Re: Stamina

Powrót do góry
Permissions in this forum:
Nie możesz odpowiadać w tematach